Yogjakarta 3 maart 2017 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Yogjakarta 3 maart 2017 - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Yogjakarta 3 maart 2017

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

03 Maart 2017 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.

Na een paar drukke dagen komen we weer met een verslag van de afgelopen dagen.
Woensdag 1 maart hebben we een treinreis gemaakt van Bandung naar Yogjakarta. Het was al vroeg dag, om 5 uur opgestaan, ontbeten en om 6.30 uur vertrokken we naar het station. De trein vertrok om 7.20 uur. De afstand is 388 km ofwel 8 uur treinen. De treinreis was een ervaring op zich, mooie rijstvelden en een mooie natuur. We reden door oa het 1000 top gebergte. Tijdens de reis kregen we koffie en een heerlijk lunch. Na aankomst naar het hotel. En heerlijk bijkomen van de reis.

Donderdag 2 maart 2017
Yogjakarta is ook een grote en drukke stad. Er rijden ontzettend veel scooters. Yogjakarta is eigenlijk een studenten stad met wel 14 universiteiten. De stad heeft 3 tot 4 miljoen inwoners.
Vandaag vertrekken we om 7 uur, maar enkele mensen waren niet gewekt, dus daar hebben we een klein half uurtje op gewacht. Uiteindelijk vertrokken we dus een half uurtje later naar de Borobudur. De Borobudur staat op het werelderfgoed en is een boedistische tempel die gebouwd is tussen de 8e en 9e eeuw. De tempel is gelegen bij de Merapi vulkaan. Dit is de meest aktiveren vulkaan van Java.
De Borobudur is een complex met stoepa's met 9 etages. De grote stoepa staat symbool voor nirwana. (Hoogste staat die de mens kan bereiken en waardoor heiligheid behaald word.) In de stoepa's bevinden zich beelden van boeddha.
Na ons bezoek aan de Borobudur gingen we met paard en kar naar een kampung. Dit was een ervaring op zich.
Hierna hadden we wederom een heerlijke lunch en 's middags gingen we de Prabanan tempel bezoeken. Dit is een Hindoe tempel. Dit grote complex bestaat oorspronkelijk uit 240 tempels. In 2006 is er veel schade ontstaan na een aardbeving. Er zijn nu 19 tempels gerestaureerd, waaronder de belangrijkste tempel de shiva tempel is en die ook open is voor publiek.
Na een drukke maar mooie dag terug naar het hotel.
Vrijdag 3 maart
Vanochtend vertrokken we om 7.30 uur. Dus weer vroeg uit de veren.
Vandaag gaan we het paleis van de sultan bezoeken. Na eerst een batik fabriek hebben bezocht zijn we per fiets taxi door het drukke verkeer naar het paleis gegaan. Na het verlaten van het paleis zijn we allen geschrokken. Peter miste de laatste traptrede en viel. Hij had zijn tablet in zijn hand en die kletste op de grond. Geschaafde knieën en een bezeerd vinger. Ook het fototoestel is beschadigd. Hopelijk zijn de foto's nog te redden. Gelukkig lichamelijk gaat het weer goed. Alleen de tablet doet het niet meer. Balen, maar er zijn ergere dingen.
Momenteel zijn we ons aan het klaar maken voor onze volgende treinreis. Morgen reizen we naar Malang. Weer een lange treinreis voor de boeg.

Ons volgend verslag zal vanuit Malang komen.
Groetjes en veel liefs
Marian, Peter, Marja en Hans

• 03 Maart 2017 - 13:02

Corrie En Jan:

Hoi daar op het verre Java. Wat een indrukken allemaal. Mooi hoor zo te zien op de fotos. Peter wel uitkijken he met trapjes. Met de volgende treinreis weer lekker rusten en genieten van het uitzicht.
    Tot in Malang. Gr. Corrie en Jan

• 03 Maart 2017 - 13:17

Karin:

Wat een mooie reis grtjs terug aan allemaal xx

• 03 Maart 2017 - 14:33

Reggie:

Beste reizigers,
    Carnaval ligt weer achter ons, ouwerwets gezellig...dus wie weet; volgend jaar zijn jullie van de parij???!!!!
    Terwijl het hier meer herfst als voorjaar is veel groeten! Jullie doen heel wat indrukken op. Voor Peter veel beterschap!
    Fijne voortzetting en geniet ervan!
    Groeten,
    Gerard en Reggie

• 03 Maart 2017 - 16:26

Ria En Gerard:

Jeetje wat n mooie reis alweer. Super mooi
    en die foto's geweldig !!!!
    Peter toch wel uitkijken hoor !!!
    Veel plezier en de groetjes van ons

• 03 Maart 2017 - 17:28

Em:

Hi vakantiegangers …..
    Klinkt allemaal goed joh, behalve dan die struikelpartij natuurlijk.
    Mooie treinreis naar Yogja en zo te zien erg goed verzorgt.
    Lang geleden waren het nog plakkerige houten banken en wandluis. Er is gelukkig veel verandert.
    En nu naar Malang, het “Parijs van Oost-Java”.
    Dat wordt appels eten in de “appelstad”.
    Veel plezier met de groetjes van Emmy.

• 03 Maart 2017 - 18:18

Truus Bergen :

Mooi verhaal en mooie foto's. Grote stad hè? Lekker relaxed zo'n treinreis. Gemiddeld 50km per uur. Maarja met de auto of bus gaat ook niet sneller met dat drukke verkeer en die duizenden scooters. En nu naar Malang ook al zo mooi daar. Peter ik hoop dat je geen last meer hebt, want van 1 trede kan je echt lelijk vallen. Oké groetjes en tot horens xxx

• 04 Maart 2017 - 19:35

Marigon En Tony:

Het lijkt me een prachtige reis die jullie aan het maken zijn.
    Gelukkig dat het met Peter meegevallen is Marian pffff.
    Nou ik wacht op jullie volgend verslag.
    En Marja!!!!!!!! Martine hafkamp is terug in goede tijden

• 06 Maart 2017 - 14:25

Grada En Dre:

Ha die reizigers, pas op he Peter. daar ga je niet voor op vakantie. het was te mooi allemaal natuurlijk.
    nou lekker genieten verder want het is wel schitterend daar zo te lezen.

groet Grada en Dre

• 06 Maart 2017 - 14:38

Mieke:

Nou Peter...ik ben blij dat je geen verdere schade hebt opgelopen. Kusje erop en weer verder met die mooie reis. Wat zien jullie veel!!! geweldig. Ben nu al benieuwd naar alle foto's en verhalen, maar ondertussen lekker genieten
    xxx
    Mieke

• 06 Maart 2017 - 20:42

Rina En Hein :

wat een mooi verhaal en wat een mooie foto's jullie hebben wel een prachtige reis zo
    alleen Peter kijk wel uit met de trapjes daar maar gelukkig is het mee gevallen zoals ik kan lezen kan je de vakantie lekker doorzetten samen met Marian geniet ervan gr Rina