Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Bandung

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

28 Februari 2017 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve allemaal,

Hier zijn we vandaag voor de 2e keer. We hebben een beetje tijd over om te vertellen wat we vandaag zoal gedaan hebben.
Om 9 uur vertrokken voor onze stadswandeling. Het zonnetje scheen al en de temperatuur was aangenaam. We hebben het Afrikaanse museum bezocht. Hier was alles nog zoals het in 1955 was. Daarna onze wandeling voortgezet en dan kom je toch vele Nederlandse invloeden tegen. Veel oud Nederlandse namen op de gevels. Bandung is Toch ook wel een grote stad, het is dan ook ontzettend druk met het verkeer, vooral scooters die overal tussendoor rijden. Een genot om te zien. Na onze wandeling gingen we met de bus naar ons lunch adres. We waren net binnenin het begon tochten regenen en te onweren. Dat is helaas vanmiddag gebleven. Na de lunch gingen we naar de anklung school. Hier wereldoorlog kinderen een voorstelling gegeven opde anklung, een muziekinstrument van bamboe stokken. Hierna mochten wij zelf op een anklung spelen, wat best hilarisch was. Uiteindelijk speelden we met de hele zaal enkele liedjes. Het is nu half 7 in de avond, en zometeen, om 7uur moeten de koffers klaarstaan. Die gaan namelijk al op weg naar Yogjakarta. Wijzelf gaan morgen met de trein, die al om half 8 vertrekt. Dus morgenochtend worden we om half 6 gewekt en vertrekken we om half 7. Dus vanavond vroeg naar bed.

Tot ons volgend verslag.
Groetjes en veel liefs

Marian,Peter,Marja en Hans

• 28 Februari 2017 - 13:21

Truus Bergen - Senders :

Jaja schitterend daar. Gelukkig maken jullie het goed. Maandag ochtend rtl 4 nieuws kwam een bericht dat er een aanslag was gepleegd in Bandung. Op alle zenders en op Internet niks over een aanslag in Bandung terug kunnen vinden. Heel vreemd brrr, vooral omdat ik eist dat jullie daar naartoe gingen. Nou ik hoop op een hele fijne treinreis en veel bekijks links en rechts. Lekker relaxed met de trein. Tot horens maar weer xxx

• 28 Februari 2017 - 16:34

Sjannie Kipping:

Hoi Marian en Peter.wel leuk om dat allemaal te lezen waar jullie allemaal komen.wij wensen jullie nog een leuke voortzetting van jullie vacantie en we lezen het wel weer waar jullie zoal komen,groetjes Sjannie kipping

• 01 Maart 2017 - 08:51

Corrie En Jan:

Hoi luitjes apart om te zien al die nederlandse invloeden zo ver van huis. Morgen met de trein kun je mooi alles goed bekijken van de omgeving. fijne reis verder. We kijken uit naar het volgende verslag. Gr. Corrie en Jan

• 01 Maart 2017 - 17:53

Marigon En Tony:

Joehoe foto's

• 01 Maart 2017 - 19:39

Ria En Gerard:

Hoi Marian en Peter
    Fijn om jullie verslag te lezen !!!
    Geniet van de treinreis en tot gauw met t volgende verslag.
    Groetjes van ons