8 maart 2017 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 8 maart 2017 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

8 maart 2017

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

08 Maart 2017 | Indonesië, Sanur

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.

We gaan nu verder met ons verslag.
Zaterdag 4 maart vertrokken we alweer vroeg. Om 7.20 uur vertrekt de trein naar Malang. De treinreis duurt weer ongeveer 8 uur. We kregen weer koffie en thee en een lunch aangeboden. Deze keer een broodmaaltijd, dit ivm vele darmproblemen. Als we bijna in Malang zijn passeren we een dorp met allemaal gekleurde huisjes. Mooi om te zien. Na aankomst in Malang transfer naar ons hotel,waar we laat in de middag arriveerden.

Zondag 5 maart 2017
Vandaag hebben we een vrije dag. Dus na wat uitgeslapen te hebben gingen we om 9 uur ontbijten. Er waren veel Chinezen met kinderen in dat hotel,dus de eetzaal zat helemaal vol. Na het ontbijt zijn we met 8 personen met 2 hoteltaxi's naar het centrum gegaan. We zijn afgezet bij toko Oen en van daaruit zijn we naar de plaatselijke markt gegaan. Ongelooflijk wat daar allemaal ligt,om over hygiëne maar niet te spreken. Vanuit de markt nog een plaatselijke tempel bezocht. Daarna terug naar took Oen met de fietstaxi. Bij toko Oen nog gezellig gezeten,toen het ook nog hevig begon te regenen. De straten stonden in mum van tijd helemaal blank. Toen het droog was met de taxi terug naar hotel, alwaar ik heerlijke massage had.

Maandag 6 maart 2017
Vandaag vertrekken we al om 7 uur. We moeten 250 km rijden naar Kaliburu. Na 10 minuten rijden kwam iemand erachter dat de paspoorten nog in de kluis lagen. De bus stopte bij een benzinestation en de reisleider ging met die persoon terug naar het hotel met taxibusje. Dus na 20 minuten konden we on ze weg vervolgen. Onderweg een korte stop bij een grote markt. Hierna vervogen we onze weg . Rond 16.00 uur zijn we bij Kaliburu alwaar we een mini plantage bezoeken. Deze plantage word gerund door een vrouw,die zich ook ontfermd over kansloze kinderen,weeskinderen en sinds kort ook gehandicapte kinderen. Zij word ook ondersteund door het lilianefonds. We kregen een warm onthaal en een rondleiding over de plantage. Na de rondleiding kregen we koffie en thee en werden de dames versierd met een bloem in het haar en de heren kregen een kroon. Ook gaven de kinderen een korte dansvoorstelling. Hierna na ons hotel. Prachtig, allemaal huisjes in een park. En een mooi zwembad. Al was het al donker,we zijn toch ff gaan zwemmen. 's Avonds heerlijk gegeten. Jammer dat we hier zo kort waren.

Dinsdag 7 maart 2017
Vandaag vertrekken we weer om 7 uur. De afstand is weer 200 km en we moeten met de boot mee naar Bali. Rond 10 uur waren we bij de haven en we konden zo de boot op. Op de boot had je ook weer verkopers dus Marian ging weer helemaal los. Horloges voor Peter. Ze vroegen 250.000 roepia's per horloge. Uiteindelijk had Marian 2 horloges voor 100.000 roepia's. Ongeveer 7 euro. Hans liet zich heerlijk masseren op de boot. Dit ging wel een beetje hardhandig, maar achteraf vond hij het wel lekker en dat voor 50.000 roepia's!!!
Na 45 minuten varen kwamen we aan in de haven van Bali. We moesten nu onze horloges weer een uur vooruit verzetten.
We gingen weer verder naar ons lunch adres. Dat was het laatste wat we gezamenlijk met de groep deden. We arriveerden rond half 7 bij ons hotel in Sanur. Prachtig.!!!!
Vanavond bij retro gegeten. De eigenaar herkende ons nog van vorig jaar!!!

Woensdag 8 maar 2017

Na een heerlijke nachtrust om 8 uur ontbijten. Heel uitgebreid!!!
Liggen nu heerlijk op het strand te genieten.

Mensen,een fijne dag en tot gauw

Groetjes en veel liefs
Marian, Peter, Marja en Hans

• 08 Maart 2017 - 06:17

Carola:

Geloof echt dat jullie het naar jullie zin hebben,klinkt allemaal zo goed. Geweldig om jullie zo te volgen. Nu op Bali....dat vind ik helemaal leuk om te lezen! Veel plezier maar weer en de groetjes van ons daar.

• 08 Maart 2017 - 09:54

Yolanda:

wat een geweldige reis maken jullie weer heerlijk jullie zo te zien genieten
    heerlijk ik kijk al weer uit naar de verslagen vanuit Bali
    nog veel plezier

• 08 Maart 2017 - 18:06

Truus Bergen - Senders :

Prachtige belevenissen.
    Nu lekker relaxen op Sanur.
    Ik wilde dat we erbij waren.
    Geniet maar lekker samen xx

• 08 Maart 2017 - 20:33

Ria En Gerard:

Hoi vakantievierders wat n geweldige reis weer !!!
    Jullie vermaken je goed zo te horen.
    Nou geniet op Bali veel plezier.
    Gr Ria en Gerard

• 10 Maart 2017 - 09:53

Corrie En Jan:

Hoi vakantiegangers. Gearriveerd op Bali.Nu lekker genieten in Sanur. Leuk als ze je daar nog kennen van vorig jaar. Veel plezier en lekker genieten. Gr. Corrie en Jan