Dag 4 Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 4 Bandung - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bandung

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

28 Februari 2017 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties.
We gaan nu u verder met ons verslag.

Gisterochtend was het alweer vroeg dag. Om6 uur wake up en om half 8 vertrokken we. We maakten eerst een rondrit door Jakarta langs de mooiste gebouwen.het was half 9 en alm34 graden met een heerlijk zonnetje. 90% van de inwoners van Java is moslim. Na een klein uurtje rijden we Jakarta uit op weg naar Bogor, alwaar we de botanische tuin bezoeken. In Bogor wonen ongeveer 2 miljoen mensen. De botanische tuin is ongeveer 87ha groot. Midden in de tuin ligt het presidentieel paleis. Inderdaad 19e eeuw is de botanische tuin tot stand gekomen door de Nederlanders, oa Johannes Teysmann. Zijn graf ligt ook in de tuin. Na ons bezoek naar ons lunchadres. Rond 13.00 uur vertrekken we naar Bandung. Er is maar 1 weg naar Bandung, door de bergen dus de rit schoot niet zo op. Onderweg begon het ook nog te regenen. Onderweg een stop bij een theeplantage. De afstand van Bogor naar Bandung was ongeveer 160 km. We kwamen om 19.00 in ons hotel in Bandung. Het was dus een reis die niet erg opschoot. Na ons te hebben opgefrist zijn we met 18 personen heerlijk gaan eten in een restaurant vlak bij het hotel. Het was erg gezellig, er werd ook door de plaatselijke bevolking een optreden verzorgd. Een oudere maan zong fantastisch. Daarna terug naar ons hotel voor een heerlijke nachtrust. Vandaag vertrekken we pas om 9 uur voor een stadswandeling door Bandung.
Tot de volgende keer.

De mensen die carnaval vieren, nog een hele fijne dag vandaag.

Groetjes en veel liefs

Marian,Peter, Marja en Hans

• 28 Februari 2017 - 09:31

Rina En Hein :

wat een reis zeg geweldig mooi en 34 graden dat is toch wel veel beter als bij ons
    gisteren zijn we naar de kinderoptocht in Ammerzoden gaan kijken met Lynn en Evy wij waren zo nat geworden en koud dat ze warme chocomel nodig hadden om bij te komen .

geniet vandaag van jullie rondwandeling en de groetjes van Evy LYnn en Lewis xxx en van mij

• 28 Februari 2017 - 09:35

Rina En Hein :

live opa en oma ik mis julie mu al
    vil groetjes en xxxxx
    dit hep ik zelf gtiept bij oma op de computer

• 28 Februari 2017 - 09:36

Rina En Hein :

mijn naam is Evy dat was ik vergeten erop te zetten nog

• 28 Februari 2017 - 15:37

Mieke:

dat was een lange dag!!! Als jullie maar genoten hebben. Het lijkt mij iig geweldig. En dan die temperatuur!!! Hier regent het ook, maar is het bijna 30 graden kouder...met hagel en onweer gisteren.
    Niet leuk voor alle opstoeten en feestvierders, mar ge doet er niks aan :-)
    Geniet maar van de tropische omstandigheden en alle mooie dingen.
    groeten
    Mieke

• 01 Maart 2017 - 17:48

Marigon En Tony:

Hallo allemaal.
    Wat leuk zon reisverslag.heerlijk zeg dat jullie daar zijn.
    Wij gaan jullie volgen.
    Geniet er lekker van xxxx van ons