8 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 8 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

8 februari 2016

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

08 Februari 2016 | Indonesië, Sanur

Hallo lieve allemaal,

Deze keer helaas geen reacties, maar zoals wij vernomen hebben, ging het niet op de site. Vandaag gaan we het weer opnieuw proberen en gaan we weer een mooi reisverslag neer zetten.

Bounty eiland Gili Trawagan

Zaterdag 6 februari vertrokken we al vroeg naar de haven. We moesten om 7 uur klaarstaan, om 7.30 uur kwam het busje. Het busje zat al helemaal vol , wij konden met z'n tweeën op de voorbank zitten. Maar zo zagen we alle gevaren onderweg. Verkeersregels hebben ze hier niet van gehoord.
Voor Marian dus een spannende tocht, zij zat constant mee te rijden. Maar ondanks alles waren we na 2 uur rijden veilig aangekomen bij de haven. Na alle formaliteiten konden we aan boord en even later vertrokken we. Na een kleine 2 uur varen (60a70km per uur) kwam er een klein eiland in zicht. Dit was Gili Air. Hier gingen verscheidene mensen van boord. Wij gingen nog een kwartiertje verder en toen kwamen we bij ons Eiland aan. Witte bounty stranden en azuurblauwe zee. En niet te vergeten de ZON! !!!
We moesten van de boot klimmen, er was op dit gedeelte geen pier.
Daar stond dan ook al iemand ons op te wachten om ons naar het hotel te brengen. Het was niet ver, maar we zijn toch met paard en wagen gegaan. Het had hier nl de afgelopen dagen veel geregend, dus er lagen nog veel grote plassen. Ons hotel was kleinschalig. Er was een zwembad en verder 6 bungalows. Dit was echt Indonesisch. De verzorging was goed en er werd alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken. De middag gaan we op pad om het eiland een beetje te verkennen. Het eiland bestaat uit een hoofdstraat ofwel mainstreet. Hier zijn vele winkeltjes en restaurantjes.
'S Avonds gingen we heerlijk eten bij een Oostenrijks restaurant. De eigenaresse vertelde ons dat zij 16 jaar geleden voor het eerst naar Gili was gekomen en ze was er helemaal verliefd op geworden. 9 Jaar geleden is zij hier voorgoed gaan wonen. Zij was een van de eerste eigenaresse van de eerste restaurantjes op het eiland. In de loop der jaren zijn er dus vele restaurantjes bijgekomen. Op het eiland leven ongeveer 1300 mensen, veelal moslims. Er zijn ongeveer 350 kinderen, dus er is ook een school voor basis onderwijs.

Op zondag 7 februari hebben we 2 fietsen gehuurd. We gaan vandaag het eiland rondfietsen. Na een heerlijk verzorgd ontbijt, wat bij onze bungalow geserveerd werd, zijn we vertrokken. Nadat we bij mainstreet waren, had Peter al een lege band. Dus terug, de remmen van de fiets van Marian deden het ook niet, dus zij kreeg een nieuwe fiets. De band van Peter werd opgepompt. En dan konden we opnieuw vertrekken. Het was heerlijk ontspannen, maar wel uitkijken voor de paardenkarren. Ook was het wel wennen, we moesten links fietsen. Na 20 minuten zijn we gestopt om wat te drinken en een duik te nemen in die heldere zee. Nadat we opgedroogd waren verder het eiland rond. We moesten een stukje over het strand lopen en konden toen weer verder. Er lopen geiten, kippen, hanen zo op de weg. Maar er rijden geen auto's en scooters.
Rond een uur of 2 weer terug bij onze bungalow, waar we lekker het zwembad ingeplonst zijn. Rond 4 uur weer vertrokken, nogmaal het eiland rond, om aan de westkant de zonsondergang te gaan bekijken.

Op maandag, 8 februari was het vertrek. We gingen dit bounty eiland verlaten. Om 10 uur kwam de paard en wagen ons weer ophalen. We moesten om 10.30 ons melden. Rond kwart over 12 vertrok de boot. Onderweg een aantal keer gestopt midden op zee, omdat er teveel troep in het water lag. Rond 15.00 uur waren we in de haven van Panang Bai, Bali.
We kwamen van de boot en de eerste regendruppels vielen alweer. Het bleven er gelukkig maar een paar.
De transfer naar ons hotel in Sanur was goed geregeld. Een vrij nieuwe bus, waar we maar met z'n drieën inzaten. Rond half 5 waren we moe maar voldaan weer bij ons hotel. Nog heerlijk even het zwembad ingedoken.
En zometeen weer heerlijk eten bij Retro.

We hebben een paar onvergetelijke dagen gehad.

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 08 Februari 2016 - 13:36

Corrie En Jan:

Ha ha het is wel lachen met jullie opde voorbank van een busje met lak aan verkeersregels.
    Wat een pechvogels met lekke banden en geen remmen op de fiets. Maar gelukkig de zon schijnt.
    Toch zeker geen snitzel besteld bij het oostenrijks restaurant. Maar wat leuk om met jullie het eiland over te fietsen. Heel veel groeten van ons.

• 08 Februari 2016 - 14:10

Lesley & Truus :

Prachtig ik zie het al voor me. Wij hebben ook deze reis geboekt. Gingen jullie met z'n tweeën op de fiets alles verkennen of met een groep? Vooral 's avonds lijkt me dat spannend om terug te fietsen. En dan die zonsondergang Romantisch

• 08 Februari 2016 - 14:23

Remko En Yolanda:

wat een ervaringen beleven jullie weer samen zeg heerlijk verder genieten en wij wachten wel weer op de volgende verhalen xxx

• 09 Februari 2016 - 12:04

Mieke:

Hoi Marian en Peter,

we hebben jullie reisverslagen ontvangen. Die van de vierde kwam gisteren pas binnen. Bovendien komt alles in de map "reclame" terecht en daar kijk ik niet elke dag in. Vandaar nu pas een tegenbericht.

Lekker actief bezig jullie!!! Het klinkt ook allemaal als een geweldige reis - behalve dan zo'n akelig busritje. Brrrr....zeven kleuren!!!

groetjes uit een carnavallend en winderig Brabant (optocht in Den Bosch gisteren afgelast!)
    Mieke

• 11 Februari 2016 - 10:44

Ria En Gerard:

Hee vakantiegangers

We lezen t wel jullie vermaken je wel !!!!
    En marian gelukkig voor jou rijden ze daar wel met paard en wagen !!!! Je weet wel wat ik bedoel ha ha. Op naar t volgende verslag.
    Gr van ons.