4 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 4 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

4 februari 2016

Door: Marian en Peter

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

04 Februari 2016 | Indonesië, Sanur

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie lieve en leuke reacties.
We zijn vandaag weer een hele dag op pad geweest met Gusthi, onze gids/reisleider. Hier komt het verslag van deze dag.

Vandaag vertrokken we om 9uur vanuit het hotel.onze eerste stop was bij een zilverfabroek waar de sieraden buddha to buddha, ofwel best to buddha worden gemaakt. Dit is echt handwerk!!!!aansluitend bezochten we het atelier, waar alles wat er gemaakt was te koop is. We hebben een mooie deal gemaakt. Hierna gingen we via binnenwegen naar de water fall Tegenungan Village. We hadden een prachtig zicht op de waterval.
Daarna via de mooie route verder door dorpjes en mooie rijstvelden en de volgende stop was bij een houtsnijwerk atelier. De eigenaar sprak perfect Nederlands. Hier moest natuurlijk ook een souvenir gekocht worden. Na wat pingelen was dat dan ook gelukt.
Hierna moesten we nog zeker een uur rijden, voor we bij ons lunchadres waren. Dat was namelijk heel hoog in Batur, waar we de Batur vulkaan zouden gaan bewonderen. Het was helaas wel weer bewolkt aan het worden.
Tijdens onze lunch keken we recht op de vulkaan. We konden de vulkaan bijna in zijn geheel zien, de bewolking werd tijdelijk wat minder dik.
Gelukkig voor ons.
Langzaam gaan we terug richting Sanur.
Onderweg verschillende fotostops gemaakt schitterend die rijstvelden.
Net voor Ubud een stop bij de Gunung Kawi tempel. Dit is ook wel de liefdes tempel. Peter en ik moesten beiden een sarong aan om de tempel te betreden. Helaas begon het eerst zachtjes te regenen en binnen no time was er weer een heuse wolkbreuk. Het hele complex stond blank.
Daarna snel (en kletsnat) weer de auto in. We vervolgen onze rit langzaam weer naar Sanur. We komen langs vele houtsnijwerk fabriekje en kunstateliers, we waren tenslotte vlakbij Ubud.
Rond 17.00 uur waren we moe maar voldaan weer bij ons hotel.
Nadat we afscheid hadden genomen van Gusthi zijn we heerlijk iets gaan drinken op het strand. En vanavond hebben we weer heerlijk gegeten op het strand. Morgen staat er een heerlijke rust/stranddag op het programma.
Hopelijk zit het weer mee!!!!!!

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter

• 08 Februari 2016 - 12:51

Emmy Koolen:

Hi die vakantiegangers,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik heb wat afbeeldingen bekeken op internet, maar dat ziet er prachtig uit. En tja een buitje regen hier en daar kan de pret niet drukken hoop ik.
    Hier in het Bossche is de carnaval al begonnen. Helaas wordt overwogen om de optocht van komende maandag af te lassen vanwege het slechte weer.
    Dus he .... wij hebben hier ook last van wolkbreuken, alleen moeten wij hier gewoon werken.
    Das extra genieten voor jullie toch?
    Groetjes van Emmy.