2 en 3 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 2 en 3 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

2 en 3 februari 2016

Door: marian en peter

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

03 Februari 2016 | Indonesië, Sanur

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke en lieve reacties.

We gaan weer verder met ons reisverslag.
Na een heerlijke nachtrust hebben we dinsdag heerlijk rustig aan gedaan.na een heerlijk ontbijt kwam om 10 uur de hostess voor de informatie over Bali.
Daarna hebben we heer gesluierd op een ligbedjes aan het strand onder de palmbomen.natuurlijk met een heerlijk drankje.
''s Avonds weer heerlijk gegeten aan het strand. Nu heerlijke nasi en bami.
Daarna heerlijk slapen want de volgende dag hebben we onze eerste excursie.

Woensdag 3 februari al vroeg op. We moesten om 8.30 uur klaar staan in de lobby. Daar hebben we kennis gemaakt met onze gids/chauffeur Gusthi.
We moesten nog even wachten op de reisagent, die de vouchers voor onze trip naar de Gili eilanden kwam brengen en wij met hem al vast moesten afrekenen. Hierna kon onze dagtrip beginnen.
We begonnen in Denpasar, waar we een voorstelling bezochten van een Barong dans.Niemand weet eigenlijk wat Barong betekend. Bali kent verschillende barongs maar de naam hangt af van het soort masker de Barong draagd, kan zijn van een zwijn,tijger, olifant
Voor de Balinees is de heiligste Barong de Barong ket of keket, die elke ochtend voor de toerist speelt. Deze Barong heeft een masker op, dat geen gelijkenis met een levend dier heeft. Deze Barong is zuiver mythologische.
Bij de Barong hoorde altijd deDelange, en zijn niet van elkaar te scheiden.
De Barong vertegenwoordigd Goed en de Range vertegenwoordigd kwaad.
De Barong dans speelt de eeuwige strijd tussen goed en kwaad in de mens en de wereld.
Na deze voorstelling hadden we geen zon maar alleen schaduw maw regen,regen,REGEN!!!!!!!
Hierna bezochten we de tempel Tamar Ayun Mengwi. Dit waren tempels met steeds meer daken.van 2 t/'m 11
2 is voor kwaad en goed
11 is voor alle gaten van het menselijk lichaam
9 is voor de windrichtingen
Dit zijn de belangrijksten. De tempel is gebouwd volgens de regels van de 1e koning van Mengwi.
Daarna snel de auto weer in en op weg naar Tanah Lot. Dit is een zwarte tempel in zee. Hier aangekomen hebben we eerst een lunch genuttigd.
De regen viel er met bakken uit. Maar ja we hebben vakantie en wilden het schouwspel met de golven bij de tempel niet missen, dus we trotseerden de regen en gingen dit schouwspel van dichtbij bekijken zo tussen al die Japanse toeristen. Hierna weer snel de auto in en maar weer richting het hotel. Het was inmiddels spits en ontzettend druk. Alle straten waren ondergelopen, dus er kon niet doorgereden worden. Hier is de riolering niet zoals in Nederland, dus moet je voorstellen wat een water. Na ruim 2 uur waren we weer bij ons hotel en nog steeds viel het er met bakken uit.
Hierna werd het langzaam droger en vanavond hebben we het op een paar druppels drooggehouden.

Nadat we een heerlijke warme douche hebben genomen en de schoenen te drogen hebben gelegd zijn we heerlijk gaan eten aan het strand.
Zometeen heerlijk slapen, morgen gaan we weer op pad met onze gids.
En hopelijk hebben we meer geluk met het weer. Maar het kan alle kanten op, het is tenslotte regentijd.

Voor zometeen weltrusten

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 03 Februari 2016 - 16:39

Yolanda:

wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn maar ik hoop wel voor jullie dat de zon een beetje terug komt geniet ervan en ik wacht op jullie volgende verhaal xxx

• 03 Februari 2016 - 16:59

Corrie En Jan:

Hoi vakantiegangers klinkt goed lekker luieren op het strand van bali en in de avond lekker eten langs het strand. Wie doet je wat. Leuk jullie tripje je ziet veel en leert veel. We kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes corrie en jan

• 03 Februari 2016 - 19:29

Familie Dekkers:

Lieve (o)pa en (o)ma,

Wat een gave trip!! Jammer van de regen.....maar gelukkig na regen komt zonneschijn....
    Dat wordt dus er zonnig.....als het zo heeft geregend...

• 03 Februari 2016 - 21:12

Lesley &Truus :

Ha lieve mensen
    Tja als ik het zo hoor is het precies als in Suriname in de regentijd. Alleen is daar niet zo hectisch met het verkeer. Super wat jullie nu gezien hebben. En dan dat heerlijke eten.
    Veel plezier en tot horens weer . Groetjes van ons xxxx

• 04 Februari 2016 - 12:44

Ria En Gerard:

Hoi hoi

Wat n mooi verslag weer gezellig om te lezen !!!!
    Jammer van de regen maar dat mag de pret niet drukken toch ?
    Geniet ervan. Liefs Ria en Gerard

• 04 Februari 2016 - 15:25

Marja:

Hallo vakantiegangers ,
    Weer een mooie vakantie zoals ik dit lees ,maar je hebt er ook naar uitgekeken,hier is het weer niet anders !!!! maar een paar graden kouder >Geniet er nog van het is zo weer voorbij !
    groetjes Marja