dag 10,11 en 12 Ninh Binh - Reisverslag uit Ða Gia, Vietnam van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 10,11 en 12 Ninh Binh - Reisverslag uit Ða Gia, Vietnam van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 10,11 en 12 Ninh Binh

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

29 September 2013 | Vietnam, Ða Gia

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reakties. We gaan nu weer verder met ons reisverslag, hebben eindelijk weer internet.

Dag 10
Vandaag wake up om 5.30 uur, we vertrekken om 7.00 uur naar Hue. Onderweg passeren wij China Beach waar 1 van de 5 grote luchtmachtbasis lag van de Amerikanen. Op nog geen 5 km afstand hadden de Vietcong in de bergen een hospitaal ingericht, die de Amerikanen nooit ontdekt hebben. Rijdend langs de kust zie je de vele resorts die de laatste 10 jaar zijn gebouwd. Wij passeren vandaag de grens tussen Zuid en Noord Vietnam.
Rijdend over de Danang rivier via een mooie brug "drakenbrug" rijden we Hue binnen. Hue is de vroegere hoofdstad van Vietnam van 1802 tot 1945. Er waren in die tijd ,143 jaar, 13 koningen. We bezochten als eerst de door Unesco beschermde citadel. Dit is een uitgestrekt complex van paleizen, tempels en musea. We maken een boottocht over de parfumrivier en daarna bezochten we een pagode. We liepen de hele dag in de regen. En niet zo'n klein beetje. Om 16.00 uur gingen we naar het station en om 17.00 uur vertrok de trein naar Hanoi. We hadden deze keer een 4 persoons soft sleeper. Dan heb je een matras van ongeveer 5 cm dik. Het was weer een hele ervaring.

Dag 11

Rond 5.00 uur arriveerden we in Hanoi en om 5.30 uur vertrokken we naar Halong bay. Konden we nog even slapen in de bus. We zagen de zon opkomen en de lucht was eindelijk strakblauw. Rond 7.45 uur stopten we voor ons ontbijt bij een werkplaats voor gehandicapten. Later stopten we nog bij een oester parel atelier. Rond 11.30 uur waren we bij de haven, waar we direkt konden inschepen. Na ons welkomstdrankje konden we ons opfrissen en hadden we om 13.00 uur de lunch. Daarna konden we op het dek, liggend in de zon genieten van het GEWELDIGE uitzicht. Halong Bay heeft 1966 eilandjes en staat op de lijst van de 7 wereldwonderen van natuurgebieden. Rond 15.00 uur naar een eiland, waar we een druipsteengrot hebben bezichtigd. Daarna naar een strand waar we hebben gezwommen en hebben genoten van de zonsondergang.
's Avonds heerlijk diner en nog genoten van de rust op de boot.

Dag 12

Vanmorgen al vroeg wakker. We hebben de zon op zien komen tussen al die eilandjes. Om 7.00 uur licht ontbijt en daarna vertrokken we met roeiboot door een grot naar een baai. Hier waren ook apen. Daarna terug naar de boot, waar we onze spulletjes moesten pakken. Nog een uitgebreide brunch en toen zat deze schitterende cruise er helaas weer op.
Rond 11.15 uur vertrekken we met de bus naar Ninh Binh. Het word een bustocht van ongeveer 5 uur. We kwamen vanmiddag rond 16.00 uur aan in Ninh Binh, waar we meteen een mooie fietstocht gingen maken in de plaatselijke omgeving, niet over een geasfalteerde weg, maar over zand en kiezelpaden, echt weer heel indrukwekkend. Onderweg nog met z'n allen meegeholpen met metselstenen dragen over een brug van bamboepalen waar een jonge moeder met 2 jonge kinderen bezig was, terwijl haar man stond toe te kijken. En natuurlijk reed Marian als enige van de groep de achterband lek!!!
Onderweg gestopt in een klein stadje waar wij over de lokale markt hebben gelopen. Het is een genot om al die mensen te zien die alles verkopen om maar enigszins een bestaan op te bouwen en dagelijks te ten te hebben. Wat Peter wel opvalt is dat bijna overal Heineken bier te koop is. Nadat wij de fietsen hebben afgeleverd hebben wij in een plaatselijk restaurant een 5 gangen diner gehad en om ongeveer 20.00 uur gearriveerd in een prachtig 4 sterrenhotel Hoang Son Peace te Ninh Binh city. In dit stadje is werkelijk niets te doen. Fijn even relaxen op de kamer en het dagboek bijwerken. Morgen hebben we een overnachting in een home stay. Daar overnachten we met z'n allen in een gezamenlijke kamer. Ben benieuwd?
We houden jullie op de hoogte.

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 29 September 2013 - 18:51

Karin:

Ben benieuwd Nasr de foto's
    Veel plezier nog grtjsx karin

• 29 September 2013 - 19:10

Mieke:

Interessante en mooie reis, jammer soms van de regen( en de lekke band)
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes

• 29 September 2013 - 19:11

Corrie En Jan:

Hoi vakantiegangers wat een avonturen. Zoveel indrukken en nieuwe dingen. Moet geweldig zijn. En een lekke band ha ha ha. Groetjes Corrie en Jan

• 30 September 2013 - 10:44

Fam Dekkers:

Lieve (o)pa en (o)ma,

Wat een mooie verhalen! Wat vonden wij het fijn om gisteren weer met jullie te kunnen skypen!
    We zijn wel super benieuwd naar al die mooie foto's..;-)!
    Geniet nog een paar daagjes van al dat moois!
    Tot over een paar daagjes,
    Liefs Kim, Hein en dikke knuffels van Evy, Lynn en Lewis
    Xxx

• 30 September 2013 - 12:09

Petra:

Zo te horen hebben jullie het gezellig

Hier is alles goed
    Veel plezier nog daar en tot over een paar dagen
    Groetjes petra en helma

• 30 September 2013 - 12:54

Emmy:

Ha die vakantiegangers,

De verhalen spreken voor zich.
    Ik heb al heel wat mooie plaatjes op jullie route op het internet voorbij zien komen.
    Van de vuurspugende Drakenbrug waren zelfs diverse YouTube filmpjes te vinden.
    Maar liefst 85 miljoen dollar voor een duivelse lengte van 666 meter. Spectaculair project.
    En jongens … wat een geluk dat jullie prachtig weer hadden in Halong Bay.
    Die omgeving staat bekend om zijn eeuwige miezer regen.
    Het moet een geweldige ervaring zijn geweest en dat heeft vast en zeker prachtige plaatjes opgeleverd.
    Ik zie jullie wel genieten zo, lekker met een Heineken biertje !!!

Veel plezier met de groetjes van Emmy.

• 30 September 2013 - 20:05

Ria En Gerard:

Hoi Marian en Peter

Weer een heel mooi verslag het is geweldig om dit elke keer weer
    te lezen. jammer van de regen maaaaar toch ook nog genoten van de zon.
    We zijn benieuwd naar de foto's.
    Nog fijne dagen.

De groetjes van ons

• 02 Oktober 2013 - 15:10

Remko En Yolanda:

wat een mooie verhaal met prachtige foto's dat is weer genieten