dag 6, 7 en 8 Hoi An - Reisverslag uit Tân Thành (1), Vietnam van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 6, 7 en 8 Hoi An - Reisverslag uit Tân Thành (1), Vietnam van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 6, 7 en 8 Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

25 September 2013 | Vietnam, Tân Thành (1)

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke reakties.

We gaan nu verder met ons reisverslag door Vietnam.
Maandagochtend vertrokken we om 10 uur naar Nha Trang. Onze eerste stop was bij de rode zandduinen. Is een mooi gezicht, net de drunense duinen, maar dan met rood zand. Daarna werd de rit vervolgd. We moesten vandaag ongeveer 230 km afleggen. Het was ongeveer 6 uur rijden, de wegen zijn niet zoals in Nederland. Onderweg alleen nog gestopt voor de lunch in Ca Na. Dit restaurant lag aan zee, met uitzicht op grote golven. Rond 17.00 uur waren we in Nha Trang en de zon schijnt eindelijk. Nha Trang is een drukke badplaats en het hotel lag in het centrum. 's Avonds heerlijk gegeten, naar de Night market geweest en Marian heeft een heerlijke voetmassage genomen. Daarna heerlijk naar bed, de volgende dag weer een drukke dag.

Dinsdag 24 september vertrokken we om 8.30 uur voor onze dagexcursie. We gingen met de bus naar de haven. Hier heeft de grootste Amerikaanse marinebasis van de Vietnamoorlog gelegen, wat later door de Russen is overgenomen. We stapten op de boot en vaarden eerst naar een vissersdorpje(eiland) genoemd tempel eiland. We moesten overstappen op basketbootjes, dat zijn ronde bootjes waar je met 2 pers. inzit en de roeier, die ons naar de wal brachten. We hebben een rondwandeling gemaakt op een echt autovrij eiland. Daarna weer met de basketbootjes terug naar de boot. Na een tijdje varen kregen we de mogelijkheid om te gaan snorkelen. Marian ging dan ook gelijk de zee in, er was helaas niet zoveel te zien. Na een heerlijk seafood lunch op Black eiland gingen we weer langzaam terug naar ons hotel, waar we rond 15.00 uur weer waren. We moesten om 18.00 uur uitchecken, en om 19.15 uur vertrokken we nadat we allen afscheid hadden genomen van Toi, onze Vietnamese gids. We moesten om 20.30 uur de nachttrein halen. Een heel gedoe, allen met bagage de trein in binnen 7 minuten. Maar dat is gelukt. We sliepen met 4 personen in een 6 persoons compartiment. Nou ja, slapen?!
Na 13 stops, rond 7.00 uur woensdagochtend arriveerden we in Da Nang. Vanuit het station gingen we meteen door naar de tempel ruïne "My Son", waar het bijzonder heet was. De vroegere bewoners waren de cha am mensen. Nu leven nog ongeveer 1000 mensen van deze bevolking. Tijdens de Vietnamoorlog zwaar beschadigd, getuigen de vele bomkraters. Ze zijn bezig met restaureren, maar helaas het geld is op. Hierna gingen we naar ons restaurant voor onze brunch. Na de brunch naar ons hotel in Hoi an. Wederom een prachtig hotel. Hoi An is een bijzonder mooie stad, bekend om de lampions. We hebben geluk, een paar dagen geleden stond het water nog 1 meter hoog in de hele binnenstad, wat meerdere keren per jaar gebeurd.
De tyfoon, waar ik het eerder over had, is gelukkig niet over Vietnam gekomen.

We gaan nu slapen, weltrusten!!!

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 26 September 2013 - 07:05

Karin:

Hallo Peter en Marian
    Zoals ik lees een reis waar je je niet bij verveeld.
    Veel plezier nog
    Grtjs karin

• 27 September 2013 - 19:28

Ria En En Gerard:

Hoi Marian en Peter

Wat een mooie reis verslagen weer, heerlijk om te lezen.
    En jullie vervelen je geen moment, heerlijk om zo door n land te reizen!!!
    Het is nu vrijdagavond een heerlijke dag met Finn gehad en heel mooi weer.
    Morgen met de zussen op stap, ben benieuwd. Geniet ervan en we kijken weer uit naar
    jullie volgend verslag.

Heel veel liefs Ria en Gerard

• 28 September 2013 - 18:54

Martin:

Marian & Peter,

Wat ik tot nu toe gelezen heb is echt indrukwekkend,en de verslagen zijn,zoals gewoonlijk weer geweldig
    En dan is er nog een week te gaan.
    Geniet er maar lekker van.

Martin