dag 1 en 2 Ho Chi minhstad - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 Ho Chi minhstad - Reisverslag uit Kampong Ayer Gemuruh, Singapore van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2 Ho Chi minhstad

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

19 September 2013 | Singapore, Kampong Ayer Gemuruh

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reakties.

Hier komt dan ons 1e verslag vanuit Vietnam.
Gisterochtend hebben we na een goede nachtrust de shuttlebus naar Schiphol genomen. We arriveerden om 8.15 uur op Schiphol, waar we meteen konden inchecken. Het viel wat tegen we hadden geen plaatsen naast elkaar. Maar na wat gepraat met de hostess aan de gate, was het alsnog gelukt om 2 plaatsen naast elkaar te hebben. De vlucht verliep voorspoedig, we landden precies na 12 uur vliegen op Singapore.
Hier moesten we 4 uur wachten, wat toch wel snel om was, op onze vlucht naar Ho Chi Minhstad. Dat was nog 2 uurtjes vliegen, wat weer snel om was. Daarna de koffers en buiten kennismaken met de reisleider Bruno en onze medereizigers. De groep bestaat uit 19 personen, waarvan veel uit Brabant en Limburg komen. Word gezellig denken wij zo. Om 13.00 uur plaatselijke tijd arriveerden wij ons hotel, sapphire hotel, midden in het centrum. We hadden 2 uur de tijd om ons op te frissen en te settelen. Om 15.00 uur was het verzamelen voor een wandeltocht door de stad. We maakten tijdens deze wandeling kennis met onze eerste tropische regenbui. Dus snel
parapluutjes gekocht, het gaat zo snel, dat je niet eens de tijd hebt een regenjas aan te doen. Binnen een half uurtje was het weer droog. We zijn van pinautomaat naar pinautomaat gewandeld, iedereen moest immers pinnen. Per keer maar "2.000.000 dong" wat ongeveer 80 euro is. Dus iedereen moest 2 à 3 keer pinnen, wat resulteerde dat na een aantal keer pinnen het pinautomaat leeg was. Het verkeer is hier in de stad ongelooflijk. Met oversteken verstand op nul en doorlopen. De scooters rijden gewoon door en dat zijn er veel!!! We hebben met z'n allen heerlijk gedineerd, de reisleider had het geregeld. Daarna terug naar het hotel, we keken onze ogen nog steeds uit, zo druk met die scooters.
Het is hier nu 21.15 uur en we gaan zometeen naar bed. Morgen weer vroeg op, om 6.15 uur wake up call.

We komen snel weer terug.

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter

• 19 September 2013 - 18:08

Karin:

Hoi Peter Marian
    Klinkt allemaal heel positief jullie hebben er zin in
    Heel veel plezier
    Grtjs uit een nat Nederland xx karin

• 21 September 2013 - 17:25

Gonnie En Cor :

Hè vakantiegangers heel veel plezier en we kijken uit naar je berichtjes .