Dag 15 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 15

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

24 September 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Hallo lieve allemaal,

Hier dan zoals beloofd het verslag van onze excursie van vandaag, de Mangrovetour.
Vanmorgen vroeg opgestaan, we zouden om 9uur opgehaald worden. We zijn eerst gaan ontbijten in het beachrestaurant. Heerlijk aan zee, en we werden op onze wenken bediend, koffie,thee,verse sinasappelsap, heerlijke omeletjes. We kregen gezelschap van een brutale aap, die zo een snee brood van ons bordje pikte. Dat was wel even schrikken. Na het ontbijt handdoeken gehaald en op weg naar de receptie, alwaar het busje klaarstond. Nadat we bij het andere hotel de medereizigers hadden opgehaald konden we vertrekken. Na 3 kwartier rijden kwamen we bij het vertrekpunt voor de Mangrovetour aan. We gingen met 14 personen aan boord. Onze eerste stop was een vleermuizengrot. Bijzonder interessant detail is dat een vleermuis per dag meer dan 2000 insekten opeet. Toen de gids de zaklamp op het plafond van de grot richtte, schrokken wij, zoveel vleermuizen hadden wij nog nooit gezien. Daarna gingen we richting open zee, waar we vele langkawi adelaars zagen en ook het vasteland van Thailand. Na een spectaculaire tocht met een tropische regenbui kwamen wij aan op het expeditie robinsoneiland van 2010, waar een heerlijke lunch klaar werd gemaakt door de gids en de kapitein van de boot, terwijl wij heerlijk in zee lagen te relaxen.na ongeveer 1 1/2 uur zijn wij weer vertrokken richting vasteland, waar de busjes klaarstonden, die ons naar de hotels brachten. Vanavond weer romantisch gegeten aan de haven.
Dit waren weer de belevenissen van vandaag.
Morgen gaan we heerlijk relaxen aan het strand.

Groetjes en veel liefs

Peter en Marian