dag 3 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

12 September 2012 | Maleisië, Kuching

Hallo lieve allemaal,

Allereerst willen wij eenieder bedanken voor de leuke reakties.
Na het lezen van het vorige reisverslag zagen wij dat die niet compleet was. Dus er is iets mis gegaan.ik probeer er nog op terug te komen.
Nadat we gesetteld waren zijn we toch nog een uurtje gaan liggen. Daarna gedoucht en langs de rivier gewandeld. Terug naar het hotel langs de winkeltjes. 's Avonds hadden we een welkomstdiner, met allerlei heerlijke gerechten. Nasi goreng, kip, vlees, vis en zelfs varen(plant).
Daarna moest ik nog dichte schoenen kopen voor de excursie van vandaag.Na terugkomst in hotel het verslag bijgewerkt, maar aangezien internet maar 15 minuten beschikbaar is, is er dus het een en ander niet goedgegaan. Nu dus ook weer, maar ik heb het nu door.

Vandaag was het vroeg dag. Na een heerlijk ontbijt vertrokken we met de bus naar het Bako National Park.Dit is het oudste oerwoud ter wereld.We reden door de stad Kuching, wat kattenstad betekend. Dit is dan ook in de stad te zien, er staan veel beelden met katten en ook in de winkeltjes zie je veel artikelen met katten.Na aankomst bij het Bako National Park gingen we met een snelle boot naar het vertrekpunt van de trekking door de jungle. We moesten klimmen en klauteren, een geluk dat het droog was anders was het ook nog glad.We zagen verschillende soorten apen, slangen, krabben, zwijnen. We hadden 2 opties voor de terugweg, dezelfde weg teruglopen of met een snelle boot terug over de Zuid Chinese zee.We kozen voor het laatste. Vanmiddag hadden we ter vrije besteding. Even van de omgeving genieten.

Morgen gaan we verder het oerwoud in en gaan daar zelfs overnachten.Hopelijk kunnen we van daaruit ons volgend reisverslag doen.
Groetjes en veel liefs

Marian en Peter