Dag 11 en 12 zondag 28 en maandag 29 juli 2019 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 zondag 28 en maandag 29 juli 2019 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12 zondag 28 en maandag 29 juli 2019

Door: Marian

30 Juli 2019 | Verenigde Staten, Flagstaff

Dag 11 & 12

28 en 29 juli 2019:

Hallo lieve allemaal,
Allereerst bedankt voor jullie leuke reacties!!

We nemen jullie ook vandaag weer een stukje verder mee op onze roadtrip;

Dit is het verslag van zondag en maandag....

Afgelopen zondag...was het voor Hein, Hein sr en Peter vroeg de wekker....want ze wilden graag Max de Formule 1 zien winnen..;-)!!
Na het ontbijtje zijn we de auto ingestapt en zijn we op zoek gegaan naar de Peek-a-boo Canyon, alleen bleek, daar te zijn aangekomen, dat je de canyon alleen kon bereiken door off the road te rijden met een terrein-wagen...
Verderop zijn we nog wel een stuk richting de canyon gereden, en werkelijk overal waar je kijkt is het prachtig mooi!! Heel veel mooie foto-momenten!!
Daarna hebben we een lunch gedaan in het stadje bij de Mac-Donalds, op zondag is namelijk in dit stadje alles gesloten....
‘S middags hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen, een zwembad met een uitzicht op de Red Canyons...is super mooi.
Dat was een heerlijk rustig dagje!!

Op maandag 29 juli was het vroeg dag; we hebben vandaag een lange reisdag voor de boeg.

Na het ontbij zijn we met de auto richting de Grand Canyon gegaan, naar de North Rim. We zijn bij de bright angel point gestopt, om te genieten van het geweldige uitzicht over de Grand Canyon. Na een korte hike, kwamen we aan bij het uitzichtpunt....Wauw!!
Na heel veel foto’s te hebben gemaakt, gaan we een lekker kopje koffie/thee drinken.....en we zijn beland in een les voor de “amerikaanse scouting/ welpen” over de fossielen die geleefd hebben in de Grand Canyon. Dat vonden onze kindjes wel erg interessant. Na op de foto te zijn gegaan met de Ranger, zijn we weer doorgegaan met onze trip;
We hebben heerlijk geluncht bij de Navajo Bridge. Dit is een brug over de Colorado rivier.
En daarna hup weer in auto, richting de Antilope Canyon!
Onderweg zijn we nog even gestopt bij Horseshoe Bend, dit is een hoefijzervormige meander van de Colorado river. Om dit punt te bereiken, moesten we (Heintje, Kim, Peter, Marian en Rina) een korte hike maken, van zo’n 3 mile, berg op, berg af met ruim 41 graden. (Rina en Marian zijn eerder teruggaan) het uitzicht; was het allemaal waard!!!!
Wow...wat is het dan weer heerlijk om in een auto met airco te stappen.
Nu richting de Antilope Canyon.... we wilden kaartjes aan het loket kopen maar helaas waren al de tours vol...(je wordt tijdens die tour begeleid door een gids, bewoner van het Navajo-reservaat)
We mochten dus wachten op de reservebank, tot er plaatsen vrij zouden komen voor een tour....en ja hoor na even te hebben gewacht konden we beginnen met de tour....Hein sr bleef wachten, met al onze spullen, je mocht niks mee de canyon in nemen qua tassen.
Na een best lange wandeltocht voor de kindjes, kwamen we aan bij trappen om de canyon in te gaan! Maar die trappen waren best steil, dat Lewis niet durfde om verder te gaan! Dus is Rina met Lewis terug gegaan, maar ze mochten het pad niet teruglopen!!! En werden opgehaald door een Jeep....en wauw...dat vond Lewis wel geweldig...dus werd er een extra lang rondje gereden..:-)!!!
Peter, Marian, Hein, Kim, Evy & Lynn gingen de diepte van de Lower Antilope Canyon in.
Maar eenmaal aangekomen in de canyon was het uitzicht, adembenemend mooi!!! Door het zonlicht, dat in de canyon schijnt worden de gesteentes sprookachtig mooi!!!
Na de tour gingen we weer in de auto richting naar het overnachtingshotel!

Na te hebben gegeten, hebben we in het motel nog geproost op de bijzonder mooie dag!

Groetjes en veel liefs,

Marian en Peter En onze medereizigers
Kim, Hein en de kids Evy, Lynn en Lewis
Hein sr en Rina

• 30 Juli 2019 - 16:19

Ria En Gerard:

Nou nou wat weer n mooi reis in een woord GEWELDIG
    De foto’s zijn zo mooi ( net of we er zelf bij waren )
    Op naar t volgende verslag , we kijken er naar uit
    Groetjes aan iedereen van Ria en Gerard

• 31 Juli 2019 - 04:00

Carola:

Sluit me helemaal op bovenstaande reactie aan !!
    Voor mij mogen de verslagen wel wat langer Marian......heerlijk om te lezen

• 31 Juli 2019 - 04:29

Corrie En Jan:

Hoi allemaal. Ja ik moet het ook weer zeggen
    wat een prachtige fotos.
    Het lezen van het verslag en zien van de fotos.