Dag 3 21 juli 2019 - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 3 21 juli 2019 - Reisverslag uit San José, Verenigde Staten van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 3 21 juli 2019

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

21 Juli 2019 | Verenigde Staten, San José

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke en lieve reacties

Maar dan nu verder met ons verslag.
Deze ochtend wat later gaan ontbijten. De kids hebben heerlijk uitgeslapen en zijn de jetlag te boven. Na weer een heerlijk ontbijt met verse wafels en vers fruit zijn we gaan passen en meten of onze bagage in deze auto past. Het plan is als dat lukt om verder te reizen in 1 auto ipv 2 aparte auto's. En jawel hoor, het past na eindeloos puzzelen.
We konden nu eindelijk weer beginnen met onze trip door San José.
We gaan namelijk een kijkje nemen waar Hein werkt als hij in Amerika is. We rijden door Sillicon Valley. Hier zijn alle Grote high tech bedrijven ter wereld gevestigd. Zo dus ook Cisco. Hein gaf ons in de auto .een impressie van al de kantoren van Cisco over een groot gebied, tussen de gebouwen rijdt zelfs een tram ( dus even gewoon lopen naar een ander gebouw gaat niet....).
Het hoofdkantoor van Cisco is in building 10 te vinden, en daar mochten we dan ook een kijkje nemen. Hein gaf ons een rondleiding door het gebouw.
Langs de megagrote ontvangst gat gaan we met de lift naar boven, daar is een mooie ruimte waar word uitgelegd en te zien is hoe en wanneer Cisco is opgericht, daar zijn foto's, producten en originele beschrijvingen te zien.
Natuurlijk zijn er in de ruimte prachtige foto9 van de bruggen van San Francisco te zien "daarvan is ook bet logo van Cisco afgeleid".
Daarna lopen we naar het naastgelegen gebouw, hier zit de kantine"restarant" dat hoort bij de hoofdlocatie, en er zit zelfs een STARBUCKS in het kantoor.
Ook komen we in het hele gebouw banners "posters" tegen van het project wat Hein tot een waar groot succes heeft gebracht, The Port of Rotterdam" ofwel de haven van Rotterda het was geweldig om te zien waar Hein werkt als hij in Amerika is.
Na de vele fotomomenten gaan we richting Palo Alto. Daar is het bezoekerscentrum/ bedrijf van Apple gevestigd. Dis is een megagroot gebouw, wat bebouwd is in een cirkel. In het bezoekerscentrum krijgt iedereen een ipad en met de nieuwste ER-technirk kan je een kijkje beleggingen in het gebouw. Na alle mooie nieuwe snufjes te hebben gezien, rijden we door naar down town Palo Alto, en daargebruiken we een lichte lunch. Daarna met de auto richting San Jose. Op de terugweg kwamen we ook langs het huis van de founders van HP, dit voormalige wol huis is een monument midden in een woonwijk.
We reden nu door naar de great Mall, een megagroot winkelcentrum. Daar konden de dames er lekker shoppen, terwijl de mannen gaan het research centrum van NASA zij gegaan. Daarna treffen we elkaar weer in het winkelcentrum.daarna op weg naar de Target. Evy ging helemaal uit haar bol om daar te zijn. Hier hebben we nog een hapje gegeten en daarna terug naar het hotel, waar de kids nog de hebben gezwommen.
Daarna nog geproost op weer een geslaagde dag.

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter en onze medereizigers
Kim, Hein den de kids Evy, Lynn en Lewis
Hein sr en Rina

• 21 Juli 2019 - 16:09

Willy En Peter Verhagen:

Wat fijn om eens te zien waar Hein jr werkt in Amerika. Wat zullen de ouders van Hein trots zijn op hunzoon! Hij is met veel doorzettingsvermogen gekomen waar hij wilde zijn. Bij Cisco. En dan zo’n carrière . Petje af! Geniet allen tezamen van jullie vakantie! Groetjes uit Haaren

• 21 Juli 2019 - 16:31

Jan En Mia:

Hein en rina,
    Wat leuk dat jullie vandaag bij Hein jr. op zijn werk geweest zijn. Dat is wel een heel mooi moment om mee te maken.
    Wij wensen jullie allemaal nog veel plezier met elkaar.

• 21 Juli 2019 - 17:35

Corrie V D Berk:

Ja dat moet inderdaad leuk zijn om te zien waar Hein werkt als hij in Amerika is.
    Daar kan hij trots op zijn.
    Daarna op naar de Mail, altijd leuk.
    Was weer een leuke dag met allerlei indrukken.
    Groetjes Corrie enJan