25/26/27 februari 2020 - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 25/26/27 februari 2020 - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

25/26/27 februari 2020

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

27 Februari 2020 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke en lieve reacties.

Eindelijk weer een beetje internet zodat we verder kunnen met het verslag.

Nu verder met ons verslag.
Dag 10/11/12

Dinsdag 25 februari,

Vandaag liep om 6 uur de wekker af, om 8 uur vertrekken we naar Drakensbergen. We moeten ruim 500 km rijden, en hopen dus tegen het eind van de middag aan te komen. De rit gaat door mooie gebieden. En de bergen worden steeds ruiger. Onderweg stoppen we in Horwick, we bezoeken hier het Nelson Mandela monument. Op deze plek is Mandela in 1962 gearresteerd. De auto waarin hij reed staat hier en er worden foto's en films hiervan getoond. Buiten is een lang pad, en op het einde staan allemaal zwarte palen. Als je op een bepaald punt staat, zie je het hoofd van Mandela. Hier hadden wij ook onze lunch. Hierna vervolgen we onze weg naar ons hotel door een prachtige omgeving. Rond half 5 komen we aan in
Drakenbergs spa en golf resort.
We kregen wederom mooie kamers met uitzicht op de bergen. 's Avonds heerlijk a la carte gegeten en dan om 9 uur weer heerlijk naar bed.

Woensdag 26 februari 2020

Vandaag gaan we naar Lesotho via de spectaculaire Sani Pas.
Om 7 uur vertrekken we naar Underberg, dus dat was om 5.30 uur opstaan. We blijven nog een nacht in dit hotel, dus de koffers hoeven niet aan de deur. Rond 8 uur komen we aan in Underberg, waar de 4x4 jeeps klaarstonden. Er konden 10 personen in een jeep. Als we allen een plekje hebben, kunnen we vertrekken. In de verte zien we hoge bergen, en de ranger wijst welke berg we gaan beklimmen. Na een half uurtje rijden zijn we aan de voet van de berg en kan de beklimming beginnen. Ze zijn hier druk bezig om een weg te maken, maar langzaam kunnen we hier toch gewoon langs. Maar halverwege begint het pas echt. Zodra we Zuid Afrika uit zijn en in niemandsland rijden word het echt spannend. Smalle bergpaden met dikke stenen, we kunnen hier maar stapvoets rijden. We kijken in diepe afgronden, zonder vangrail. En zo komen we al stapvoets rijdend aan bij de grenspost met Lesotho. Nadat we de nodige stempels hebben gehad, rijden we een stukje verder Lesotho in. We stoppen bij enkele huisjes(hutjes), mogen daar binnen kijken en krijgen uitleg hoe de mensen hier leven. Daarna terug naar de grenspost, alwaar de hoogste pub van Afrika is. Hier kregen we een heerlijke lunch geserveerd. Daarna nog wat foto's genomen van het mooie uitzicht en we zouden om 13.00 uur weer vertrekken. Maar.........er was iemand zijn paspoort kwijt. PROBLEEM!!!!!
Met z'n allen de auto uitgekamd, de tas leeggemaakt, helemaal niets. Terug naar de hutjes waar we die ochtend zijn geweest, weer terug naar de pub, weer met z'n allen gezocht, maar helaas niets gevonden. Uiteindelijk zijn we vertrokken, inclusief de vrouw die haar paspoort kwijt was. Er werd pas weer in Zuid Afrika aangifte hiervan gedaan.
Zodoende begon onze afdaling ruim een uur later. De afdaling ging nog langzamer, maar gelukkig hadden we een ervaren ranger/chauffeur.
Rond 17.00uur waren we terug bij ons hotel. Heerlijk iets gedronken en al de belevenissen van deze dag nog samen besproken. 's Avond hadden we een heerlijk buffet. Tijdens het eten kregen we de vertrektijd voor de volgende dag door. We vertrekken om 7.30 uur!!! Dus weer vroeg op!!!.

Donderdag 27 februari 2020

Ook vandaag liep de wekker om 5.30 uur weer af. De koffers waren snel gepakt. En na een heerlijk ontbijt vertrekken we om 7.30 uur. We gaan dit mooie gebied helaas weer verlaten. Na een half uurtje rijden was de weg geblokkeerd door een kudde koeien. Die staan nl niet net als in Nederland in weiland achter een hek, nee die dieren lopen ook gewoon langs de weg, zo ook geiten enz. Helaas is het momenteel zwaar bewolkt. En tijdens de rit begint de bewolking steeds dikker te worden. De uitzichten werden daardoor helaas minder. Maar de rit gaat verder door de bergen richting de kust. De laatste kilometers gaan over een onverharde weg van wel 10 km en dan nog 20 km over een normale weg. Uiteindelijk komen we rond half 5 aan in ons hotel aan de Indische oceaan. We hebben al een wandeling gemaakt naar het strand. Vanavond om 19.00 uur hebben we ons diner.

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 27 Februari 2020 - 20:39

Ria En Gerard :

Hoi Marian en Peter
    Wat genieten wij toch om zo met jullie mee te reizen
    Mooie tochten die jullie maken , mooie natuur hoor
    Alleen die afgronden die diepte brrr
    Ook Leuk om in die hutjes gemogen kijken . Geniet ervan
    Groetjes van ons uit Vlijmen

• 28 Februari 2020 - 08:34

Corrie En Jan:

Hallo luitjes.
    Ze houden jullie wel bezig daar.
    Maar wat mooi allemaal. En wat spannend die rit naar boven.
    De mensen hebben daar vast een ander leven als wij.
    Heel fijn om zo met de fotos en verslagen jullie te volgen.
    Veel plezier en groetjes van ons.

• 28 Februari 2020 - 08:39

Jeanne Marie:

Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. En wat een indrukken doen jullie op. Geniet er nog van!
    Groetjes jm

• 28 Februari 2020 - 12:07

MI:

Suid-Afrika is wonderlik nie waar nie.
    Daardie ongelooflike natuur en diere.
    Maar ons hier in Nederland het Limburgse heuwels, wolwe en wilde eendjies.
    Ook lekker, maar nie so lekker soos daar nie.
    Baie pret met groete van MI.

• 28 Februari 2020 - 12:07

MI:

Suid-Afrika is wonderlik nie waar nie.
    Daardie ongelooflike natuur en diere.
    Maar ons hier in Nederland het Limburgse heuwels, wolwe en wilde eendjies.
    Ook lekker, maar nie so lekker soos daar nie.
    Baie pret met groete van MI.

• 28 Februari 2020 - 19:40

Lesley En Truus :

Whoow wat een lange trip 500km . Maar die afgronden, ik krijg al de kriebels als ik daar aan denk.
    Wel vervelend voor jullie allemaal dat er een paspoort kwijt is.
    Fijne reis nog en tot het volgende verslag