Dag 12/13/14 - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 12/13/14 - Reisverslag uit Cape St Francis, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 12/13/14

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

01 Maart 2020 | Zuid-Afrika, Cape St Francis

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke en lieve reacties.

Dag 12/13/14
Donderdagavond 27 februari

Vanavond een heerlijk visdiner en daarna een gezellige avond aan de bar. Morgen hebben we een vrije dag.
ps. De 81 jarige mevrouw, die haar paspoort kwijt was, heeft 'm weer gevonden. Zat in een apart vak in de tas. Opluchting!!!!

Vrijdag 28 februari

Vannacht viel de regen met bakken uit de lucht. Vanochtend druppelde het nog steeds Jammer !!!!
Dus pas om 9 uur gingen we ontbijten. Daarna op ons gemak gedaan. Na de lunch, toen het weer wat was opgeklaard hebben we een begeleide strandwandeling gemaakt. Tijdens het wandelen regende het nog steeds af en toe. De koeien en geiten lopen gewoon los rond.
's Avonds weer gezamenlijk ons diner en daarna deden sommige heren een tafeltennis competitie.
Al met al weer gezellig.

Zaterdag 29 februari

Vandaag weer een lange reis dag. Ruim 500 km moeten we afleggen.
De bedoeling was dat we pas om 9.30 uur zouden vertrekken, we moesten nl weer terug over de onverharde weg en waren bang dat we door de vele regen vast zouden komen staan, maar vannacht was het droog gebleven en de weg zag er goed uit. We waren allen bijtijds klaar en vertrokken een half uur eerder. De rit is weer mooi, met weer schitterende uitzichten. We komen door de stad East London, waar we langs het beeld van Steve Biko rijden. Er was een mooi engels cricket stadion in de stad en aan de rand van de stad een mega grote mercedes fabriek. Dan weer verder met onze rit langs de kustlijn voorbij Port Elizabeth naar Cape St Francis.
We komen rond 17.30 uur aan bij ons resort. Het zijn huisjes gescheiden door de duinen. Wij krijgen de sleutel van een huis met verdieping, er staan wel 6 bedden en een slaapbank. Voor het donker word nog even naar het strand en dan weer heerlijk a la carte eten. Peter had bobotie met een heerlijke rode wijn. Daarna heerlijk slapen in ons huisje.

Groetjes en veel liefs

Marian en peter

• 01 Maart 2020 - 09:11

Corrie En Jan:

Hoi Marian en Peter.
    Een avondje aan de bar en daarna een vrije dag is ook leuk.
    Lekker langs het strand wandelen wat wil je nog meer.
    Zonsondergang bekijken op het strand. Toppie toch
    De volgende dag rijden we weer lekker mee naar Cape St Francis.
    Samen met het filmpje krijgen we weer een goede indruk hoe mooi
    het allemaal is. Goed gedaan.
    Groetjes Corrie en Jan

• 01 Maart 2020 - 09:18

Ria En Gerard:

Hoi Marian en Peter
    In een wordt geweldig weer !!!!!
    Jammer van t weer , hopelijk krijg je nog beter weer. Maar dat maakt de
    reis er niet minder om toch ?
    Blijf genieten, dan doen wij dat ook van jullie verslagen
    Groetjes Ria en Gerard

• 01 Maart 2020 - 10:02

Rina Dekkers:

Hallo Marian en Peter wat een reis zeg geweldig mooi met die muziek op de achtergrond maakt het kijken nog mooier dan het al is ,dat het weer een dag wat minder is maakt toch niet zo veel uit je bent immers op vakantie en dan moet je ook wat andere dingen doen en langs het strand lopen samen is toch geweldig geniet ervan zoals wij van de foto's en het verslag veel liefs uit Ammerzoden