Dag 7/8/9 - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 7/8/9 - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 7/8/9

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

24 Februari 2020 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke en lieve reacties.

Nu weer verder met ons verslag.

Dag 7/8/9
Zaterdag 22 februari

We hebben heerlijk geslapen in een Beehive , dat zijn ronde strooien huisjes. Deze ochtend pas om 8 uur ontbijt. We vertrekken hier om 10.15 uur, dus we kunnen nog ff lekker wandelen in deze mooie omgeving, tussen de zebra's, impala's, wrattenzwijnen en gnoes, die hier allen in en rondom het park lopen.
Onderweg zien we veel ananas en maisvelden. Onderweg stopten we bij een kaarsenfabriek, waar zelfs de big five stond. Tevens was er een markt met veel houtsnijwerk. Rond 16.30 uur zijn we na de grens formaliteiten weer in Zuid Afrika. Nu op weg naar Hluhluwe, spreek uit Slusieslusie. De rit gaat door diverse privaatparken. Rond 18.15 uur komen wij aan in een van de mooiste natuurparken van Zuid Afrika, waar wij enkele game drives gaan maken.
De toegangsweg werd geblokkeerd door enkele olifanten, zodat wij zeker 10 minuten stonden te wachten tot ze doorliepen. We kwamen aan bij een mooie lodge, heerlijk rustig gelegen en superluxe. Het diner was om 19.00uur waarvan Marian alleen de soep heeft gegeten en daarna ging het mis plotseling ziek met de gebruikelijke ongemakken. Dus op tijd naar bed.

Zondag 23 februari 2020
De volgende ochtend de eerste game drive om 06.00uur maar Marian was nog te ziek en is blijven liggen. Peter is wel gegaan en heeft in dit geweldige park veel wild gezien. Neushoorns ( zonder hoorn) die worden verwijderd voor de stropers en ook omdat er onderling al diversen zijn gedood. Het mooiste was wel dat er een jachtluipaard sluipend achter de jeep langs sloop om daarna in volle vaart een impala te vangen. En nog veel ander wild. Gelukkig was Marian s-middags weer opgeknapt om mee te gaan voor de game drive die van 3 tot 6 uur was. Wederom veel neushoorns, giraffen, gnoes, buffels,nijlpaarden, impala's,zebra's en op het eind toen het al donker begon te worden 2 olifanten die het pad blokkeerden waardoor wij moesten omrijden. De ranger-gids durfde het niet aan om er langs te rijden. Zodoende pas om 19.00uur weer terug in de Lodge. Als dit park mag vergelijken met het Krugerpark is dit park veel mooier. Is privébezit van Paul Getty die het nog verder wil uitbreiden. Na het diner naar bed, morgen weer vroeg dag. We vertrekken nl al om 6.00 uur in de ochtend, dus om half 5 op.

Maandag 24 februari 2020

Dag 9 alweer.
Vandaag dus al vroeg vertrokken. Na een uurtje rijden komen we aan in het befaamde wildpark Hluhluwe waar we alweer de laatste game drive hebben. Dit is ,vinden wij, het mooiste park. Mooie natuur en weer veel dieren waaronder de neushoorn, maar nu wel met hoorn , heel veel apen, giraffes, buffels, nijlpaarden, wrattenzwijnen en veel zeldzame vogels. Na de gamedrive hadden we een heerlijke picknick en daarna vervolgden we onze weg naar st.Lucia. Daar eenmaal aangekomen hadden we een boottocht op een meer waar krokodillen en nijlpaarden zaten. Na de boottocht naar ons hotel gewandeld, wat gelukkig niet ver was.
Zometeen lekker eten en dan maar weer vroeg naar bed.
Morgen gaat de reis naar Drakensbergen.

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter

• 24 Februari 2020 - 18:16

Corrie En Jan:

hoi Marian en Peter,
    Marian fijn dat je weer opgeknapt bent.
    Anders zou je al die mooie beesten niet kunnen zien.
    Het zijn er echt veel. Prachtig.
    Die ranger is een slimme man. Voor een beetje olifant ga je gewoon opzij.
    Wat fijn dat jullie naast het drukke programma nog tijd
    vinden om ons allemaal op de hoogte te houden met fotos en
    een reisverslag. Toppie.
    Groetjes en nog veel plezier Corrie en Jan.

• 24 Februari 2020 - 18:46

Ria En Gerard :

Hoi Marian en Peter
    Nou Marian blij dat je weer op de been bent,

Niet leuk als je ziek bent en zeker niet als je op vakantie bent.
    Wat hebben jullie weer n mooie vakantie , geweldig toch om al die dieren zo in het wild te zien.
    Fijn dat wij zo met jullie mee kunnen reizen.
    Geniet ervan. Groetjes van Ria en Gerard

• 24 Februari 2020 - 21:05

Lesley En Truus :

Wat vervelend om op vakantie ziek te zijn. Hopelijk dat jullie er verder geen last meer van krijgen. Wat een prachtige foto's. En super dat je daar ook zo rond kunt lopen. Wat een belevenis.
    Veel plezier nog ☀️

• 27 Februari 2020 - 16:32

Rina Dekkers:

wat fijn marian dat je weer beter bent , anders mis je van deze super vakantie de mooie dingen geniet van deze mooie vakantie veel liefs uit Ammerzoden

• 29 Februari 2020 - 22:46

Mieke:

hoi Marian en Peter
    fijn dat je niet heel veel hoefde te missen van de reis Marian... het kan ook anders weet ik uit eigen ervaring... pfff
    leuk verslag weer.. fijn dat jullie dat doen
    groetjes
    Mieke