Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer internet

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

22 Februari 2020 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.

Nu weer verder met ons verslag.
Dag 4 woensdag 19 februari.
Vanochtend al vroeg op om de zonsopgang te aanschouwen.
Daarna weer een heerlijk ontbijt, en tijdens het ontbijt werden we toegezongen door al het personeel.
Net voordat we de bus instapten werd er nog een koffer gebracht, die werd gedragen op het hoofd van een vrouw. Helaas was ik net te laat om er een foto van te nemen.
Om 8.45 uur vertrokken we op weg naar het Krugerpark via de panorama route. We stoppen op schitterende plaatsen oa bij de Blyde river canyon .
Hier komen de Blyde en de Treurige rivier samen. Dit is zo genoemd omdat hier de voortrekkers rond 1840 elkaar weer terug vonden. Deze voortrekkers waren de nazaten van Duiters Fransen en Nederlandse emigranten die uit Kaapstad en omgeving weg trokken omdat de Engelsen hier nu de regels maakten. De mannen waren vertrokken om de omgeving te verkennen waar zich te vestige. De vrouwen bleven alleen achter, vandaar de Treurige rivier, en als ze elkaar weer vinden bij de Blyde river, vandaar deze benamingen.
Hier hebben we een schitterend uitzicht op het drie na grootste ravijn ter wereld met de 3 rondavels en we wandelen naar de Bourke's Luck Potholes waar rivier draaikolken vreemde ronde gaten in de rotsen hebben gevormd. En we hebben geluk met het weer bij God's Window, waar we een wijds zicht hebben.
Ook nog een fotoshop bij de Lisbon waterval.
En dan is het tijd voor de lunch. Onderweg stopten we in een klein stadje waar we heerlijke pannenkoeken hebben gegeten.
Daarna vervolgen we onze weg naar het Krugerpark. Rond 15.45 uur komen we aan . We krijgen allen een compleet ingerichte tent (zelfs met airco en een buiten douche)voor de komende 2 nachten. Om 16.30 uur vertrekken we voor de avond game drive van 3 uur. Erg mooi gebied en we spotten verschillende dieren waaronder 3 olifanten en een hyena.
Halverwege kwamen we op een open plek en gingen we met z'n allen proosten met een glaasje amarulla .
Daarna terug naar de Lodge, alwaar een heerlijk buffet klaarstond. Na het eten naar bed, morgen om 4.30 uur opstaan voor de game drive die om 6.00 begint.

Dag 5, 20 februari 2020
Vanochtend vertrokken we dus al om 6.00uur. We zaten met 8 personen in de jeep. De ranger was zelf ook erg enthousiast. We hebben verschillende dieren gespot, waaronder de olifant, giraffe, leeuwen, wilde hond(Heel zeldzaam), en veel zeldzame vogels.
Het Krugerpark is erg uitgebreid, een mooie natuur. 's Avonds hebben we weer een uitgebreid buffet, maar nu buiten met een kampvuur. In de verte weerlicht het hevig, maar het blijft gelukkig droog. Maar vannacht begint het hevig te regenen.

Dag 6 21 februari 2020

Vandaag vertrekken we om 8.30 uur naar Swaziland. De regen valt met bakken uit de hemel. Nadat we een koffieshop hebben gehad bij een winkelcentrum komen we bij de grens bij Swaziland, ofwel Eswatini zoals het land nu heet volgens de nieuwe koning. We moesten allen de bus uit, paspoorten tonen en een stempel dat we Zuid Afrika uitgaan. Dan 100 meter in niemandsland lopen en dan weer een stempel dat we Swaziland ingaan. Daarna weer verder het land in. Het is een ander land met mooie landschappen. De bevolking is kleurrijk gekleed. We rijden door en over hoge bergen met schitterende uitzichten. Onderweg stoppen we nog bij een glasfabriek, waarna we doorrijden naar onze Lodges, schitterend gelegen in de natuur, waar allerlei dieren zoals zebra's, impala's, apen en nog veel meer dieren gewoon rondlopen. We overnachten in ronde hutjes. Helaas geen internet. Vanavond weer een lekker buffet en dan lekker vroeg naar bed.

• 22 Februari 2020 - 10:58

Fam Dekkers:

Hey lieve vakantiegangers!!

Haha....ff geen internet, dat is pas echt vakantie!! Back to basic...:-)!! (Geen internet...en kamperen in een “tentje”...) Maar wel super dat jullie nu wel even internet hebben....om de prachtige verhalen en foto’s te kunnen delen met ons!!
    Geniet er lekker van!! En kijk uit voor al die wilde dieren....
    Heel veel liefs vanuit Vlijmen

• 22 Februari 2020 - 11:07

Petra :

Hoi marian en Peter

Leuk reisverslag leuk al die dieren
    Ajax heeft het niet goed gedaan in de europa 2 nul verloren die halen het denk ik niet volgende week moeten ze nog terug maar denk niet dat ze het halen
    Met ons gaat het goed vandaag komt oma bij ons eten en misschien Nicole rini Lucas ook
    Dus gezellig
    Mijn moeder is het eerste deel van de zeven zussen aan het lezen ze vindt het ook leuk
    Ik vindt deel twee ook leuk
    Nog veel plezier en tot het volgende reisverslag
    Groetjes Petra helma

• 22 Februari 2020 - 11:59

Ria En Gerard:

Hoi Marian en Peter
    Zo zo wat een schitterende reis weer ,leuk om dit te lezen
    En die mooie foto’s te kijken.
    In tenten en hutjes logeren en geen internet , geweldig toch !!!!
    Groetjes en geniet ervan Ria en Gerard

• 22 Februari 2020 - 15:01

Corrie En Jan:

Hoi globetrotters, echt mooi allemaal.
    Al die dieren in het echt moet een bijzondere ervaring zijn.
    En dan overnachten in tenten en hutjes. Geweldig.
    Wij genieten van de fotos en reisverslagen.
    Vele groetjes Corrie en Jan