Dag 7 woensdag 24 juli 2019 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 7 woensdag 24 juli 2019 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 7 woensdag 24 juli 2019

Door: Marian

25 Juli 2019 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Hallo lieve allemaal,

Allereerst super bedankt voor de leuke reacties!!!
Vandaag nemen jullie weer een stukje verder mee op reis......

We waren al wat vroeg wakker....we sliepen deze nacht echt in een motel terug in de tijd....
We gingen op tijd ontbijten....redelijk eenvoudig.
Daarna een stop gemaakt bij de Wallmarkt, jeetje hier is echt alles groot!!!
Van gehakt, tot zoute pepsels en marshmallows..:-)!!!
Toen konden we op pad richting Yosemite...
Onderweg hebben we een prachtig uitzicht in de bergen....we hebben vandaag de hoogste pass van Amerika bereden...op zo’n 3000 meter.
We hebben heerlijk gepicknickt bij de ingang van Yosemite national Park.
Bij Tuolumne Grove zijn we gestopt en hebben we de prachtige reusachtige sequoisa’s gezien. De bomen zijn stokoud sommige al 3000 jaar.
Weer in de auto onderweg....: en kennen jullie het liedje “ik zag twee beren....” Nou wij zagen vandaag een kleine baby-beer oversteken!!!
Verder onderweg genoten we weer van de prachtige rit over de Tioga Road met een prachtig uitzicht op de mooie bossen/ bomen, kalksteen-bergen/ kliffen en prachtige dieptes.
Bij Olmsted Point hebben we een prachtige stop gemaakt, dit is het mooiste en beste uitzichtpunt van Yosemite, vanaf dit punt hadden we een geweldig mooi uitzicht over de granieten toppen van Sierra Nevada. Tussen de bergen kwamen er donkere wolken aan, en in de verte was het al aan het weerlichten. Na veel mooie foto’s te hebben gemaakt...gingen we weer op weg, en inderdaad het begon te regenen, heel erg te regenen, het was op een punt zelfs wit van de hagel.
Gelukkig klaarde het weer op....gingen we op weg richting Mammoth Lakes, (ons overnachtingshotel) dat is in de winter een skigebied.....onderweg kwamen we zelfs nog restjes sneeuw tegen.
Na een prachtige dag hebben we een heerlijke pizza/ pasta gegeten en de kindjes hebben nog lekker kunnen bubbelen in de spa.

En natuurlijk proosten we weer op een geweldige dag met een heerlijk wijntje uit Californië!!

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter En onze medereizigers
Kim, Hein en de kids Evy, Lynn en Lewis
Hein sr en Rina

• 25 Juli 2019 - 04:51

Corrie En Jan:

Van de Wallmarkt zo de natuur in om te picknicken.
    Flinke hoogtes daar.
    Leuk ook als je beren ziet oversteken.
    Imposant als je over de Sierra Nevada uitkijkt.
    Kortom het leest weer als een prachtige dag.
    Groetjes Corrie en Jan

• 25 Juli 2019 - 16:59

Ria En Gerard :

Het verslag weer gelezen de foto’s bekeken wat mooi allemaal
    Jullie genieten dat kun je wel lezen uit jullie verslagen