Vervolg verslag rondreis - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Vervolg verslag rondreis - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Vervolg verslag rondreis

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

21 Maart 2009 | Cuba, Varadero

Woensdag 18 maart

Vanochtend na een heerlijk ontijt zijn we om 9 uur vertrokken om Havanna te verkennen. Na een rondrit door het nieuwe centrum van havanna zijn we gestopt op het plein van de revolutie, hier staan veel overheids gebouwen en het parlement. Op het plein is plaats voor 1 miljoen mensen. Daarna gestopt bij een rum proeverij, waarna we door reden naar het capitol. Waar we een korte stadswandeling hadden waarnaar we uiteinde bij het hotel belandde waar ernst hemmingway 7 jaar heeft gewoont op kamer 501. Daar hebben we van een heerlijke lunch genoten. Vervolgens zetten wij onze wandeling voorten kwamen uit bij het stadmuseum en het kasteel real Fuerza. Daarna kregen we 1 uur vrije tijd om zelf een indruk van Havanna te krijgen en hebben een drankje genuttigt in het cafe waar ernst hamminway ook altijd kwam. Rond 6 uur terug in ons hotel na een geslaagde dag.

Donderdag 19 maart

Vanochtend vertrokken we na het ontbijt om 9 uur richting Vinales na 3 uur rijden arriveerde we bij de grotten waar vroeger de indianen woonden. Schitterende rots partijen, die gekleurd werden door tekeningen.
De grotten zijn ontdekt begin 20ste eeuw. Het waren de schuil plaatsen van de indianen tegen de spanjaarden. Hier hebben we genoten van heerlijk lunch, na de lunch hebben we per boot een tocht gemaakt over de rivier door de grotten. Daarna gingen we langzaam richting Havanna met nog een stop bij een sigaren plantage. De stop was van korte duur omdat we weer snel de bus in moesten door een wolkbreuk. Na de korte regenbui kwamen we aan bij een sigaren fabriek en konden daar zien hoe de sigaren gemaakt worden. Ook was hier de mogelijkheid om sigaren te kopen maar eenmaal buiten stonden de lokale mensen met sigaren tegen een beter prijs als bij de fabriek.
Bij deze fabriek hebben we ook de babykleertjes gegeven wat met dank in ontvangst werd genomen.

's Avonds hebben we met bijna heel de groep heerlijk gegeten en nog lekker geborreld op een mooie rare rondreis.

Vrijdag 20 maart

Vandaag was de "helse" rondreis dan ten einde en kon de koers gezet worden richting Varadero. Na een rit van bijna 3 uur werden de eerste mensen afgezet in hun hotel. We hebben mooi kunnen zien waar iedereen terecht kwam doordat we als laatste werden afgezet. Na wat opstart problemen in het hotel kon dan eindelijk het genieten beginnen.

Zaterdag 21 maart

Na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt was de dame van neckermann in het hotel voor de nodige info te geven over varadero. As dinsdag gaan we waarschijnlijk zwemmen met dolfijnen. Na het gesprek hebben we bij de receptie gevraagt voor een kamer wisseling wegens problemen met 1 kamer. Dus om half 3 konden alle koffers weer gepakt worden om te gaan verhuizen. Na de verhuizing hebben we nog lekker van het strand genoten maar zijn wel alle 3 verbrand.

tot gauw!!!!!

• 22 Maart 2009 - 13:05

Carla & Ad:

zundu dat de rondreis niet goed verlopen is.
    hopelijk kunnen jullie in Varadero nog lekker genieten en er uitrusten voor je weer aan de bak kan in ons koude Nederlandje.hopelijk hebben jullie het wel mooi gevonden , maar uit de tekst maken we op dat de sfeer niet alles was, jammer !

• 22 Maart 2009 - 21:23

Evy Dekkers:

Hallo Opa, Oma en Ome Mark,

Wat leuk dat ik heb kunnen volgen wat jullie allemaal hebben gedaan!!

Maar natuurlijk ben ik (en mijn papa en mama) benieuwd naar de foto's!!

Nog heel veel plezier,

Een dikke knuffel van Evy (en ook van mijn papa en mama)