Eindelijk genieten - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Eindelijk genieten - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Eindelijk genieten

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

20 Maart 2009 | Cuba, Varadero

he he, eindelijk zijn we dan daar.
Tijdens de rondreis was het praktisch niet mogelijk om op internet te komen. Maar hier volgt toch een verslag hoe4 het ons de afgelopen week vergaan is.
We zijn donderdag 12 maart rond 21.00 uur vertrokken richting Schiphol,naar het Ibishotel.Na een goede nachtrust zijn we om 6.30u opgestaan om om 7.30u de shuttlebus te halen naar de luchthaven.Eenmaal aangekomen op Schiphol konden we gelijk inchecken. We zaten op rij 1. Het vliegtuig vertrok precie op tijd om 11.30uur.We hadden een rustige vlucht en landden eerder dan gepland. nl om 17.15 i.p.v. 17.45u.
Het is hier al zomertijd, dus het tijdsverschil met Nederland is 5 uur(vroeger).De doorgang bij de doane ging vrij snel, zodat we nog geld konden wisselen.We waren al bijna voor 50euro opgelicht.Die griet achter de balie schoof stiekum een briefje van 50 euro weg, maar Peter zag dat. Later gaf ze het toch toe.Om ongeveer 18.15 vertrokken we richting Santa Clara.We arriveerden na 2,5 uur bij ons hotel, waar we gegeten hebben en toen lekker naar bed.

Dag 2
We zouden om 9 uur vertrekken maar dat liep al uit. Dit was namelijk de eerste rondreis van de reisleidster, die wel wat engels sprak en haar nederlands was al helemaal niet te verstaan.Maar oke, we moeten er toch wat van proberen te maken.De bus zit aardig vol want we zijn met 31 personen.(best grote groep)
We hebben vandaag eerst het mausuleum van Che Guevara bezocht.We hebben het Amored Train Memorial bezocht,waarna we een stadswandeling door Santa Clara maakten. De gids had de mensen niet geteld, dus jullie snappen het al, we waren 4 personen kwijtgeraakt.De reisleidster is ze gaan zoeken, waardoor wij ruim een uur in de bus moesten wachten. Ze kwam terug en had ze niet gevonden.Zijn toen naar ons lunchadres gereden, waar gelukkig de 4 personen al waren, ze hadden een taxi genomen naar ons hotel.
Na de lunch vertrokken we richting Trinidad, waar we rond 18.00 uur aankwamen in ons hotel, prachtig gelegen aan het strand.Daar overleg met de groep over de gids, waar we totaal niet tevreden over waren.Met het grootste deel van de groep(24 pers.)hebben we een klacht ingediend. We hebben een tijdelijk oplossing dat een medereiziger de gids ging assisteren.

Zondag 15 maart.
Vandaag bezoeken we Trinidad, eerst een pottenbakkerij en daarna een stadswandeling door het oude centrum.We zijn daar illegaal bezig geweest, werden met een deel van de groep ergens naar binnegeroepen voor de koop van sigaren. de deuren gingen dicht en al die sigaren lagen in een slaapkamer op een ijzer bed.
Na de lunch vrije tijd in het hotel, waar we eerst een officiele klacht bij neckerman hebben ingediend. Dat kostte weer veel tijd, maar daarna genoten vah het goede weer en het strand. Nadeel:zandvlooien!!!!!

Maandag 16maart.
Vandaag richting Cienfuegos. Onderweg gestopt bij een schooltje, waar we wat spulletjes konden uitdelen.In de stad bezochten we een theatermuseum, waarna we wat door de stad wandelden.Geluncht in een prachtig kasteel, wat tegenover ons hotel,Jagua ligt.'s middags met een gedeelte van de groep gewandeld en bij terugkomst wilden de andere reizigers ons spreken. Er was bericht van neckerman, dat we de volgende dag een andere gids zouden krijgen.Deze mensen waren het hier niet mee eens, wat voor een tweestrijd ging zorgen in de groep.Het merendeel wilde niet meer met haar verder wilde, dus de beslissing was genomen, wat niet door iedereen in dank werd afgenomen.

Dinsdag 17 maart.
Vanmorgen vertrokken naar Havanna.Onderweg stop bij bananenplantage en toen verder naar Boca, een krokodillenfarm.Hier stond de nieuwe gids op ons te wachten, Norberto. Hij was wel aardig, maar de sfeer was eruit.Na de rondleiding met een speedboot naar het indianendorp.Tijdens de lunch heeft Peter krokodil besteld, wat wel naar kip smaakte.In de namiddag waren we bij ons hotel in Havanna.

Rest van verslag volgt snel, we gaan nu eindelijk eten, maar dan kunnen jullie onze verhalen alvast lezen.

• 21 Maart 2009 - 08:34

Petra Damen:

hoop dat je het verder wel leuk hebt met de gids en geniet er van met zijn 2 dit maak je niet gauw weer mee na cuba heel veel plezier groejes petra

• 21 Maart 2009 - 13:35

Petra Subelack:

hallo peter marian en mark leuk verslag dat peter krokodil heeft gegeten vindt ik wel spannend met ons gaat het goed en met timo ook o ja peter psv heeft verloren van feyenoord met 0-1en ajax heeft verloren van marseien in de verlenging was jammer
    groetjes van ons allemaal
    petra helma timo oma en ome wim