Dag 9, t/m dag 14 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 9, t/m dag 14 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 9, t/m dag 14

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

16 Juni 2011 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reakties, maar nu gaan we weer verder met het reisverslag.

Zondag 12 juni 2011

Vandaag zijn we om 8 uur vertrokken. Onze eerste stop is bij de bothanische tuin in Kandy. Daarna stop bij een atelier waar ze lieten zien hoe batik word gemaakt.Omstreeks 11 uur vertrekken we naar Bandarawela. Onderweg stop bij theeplantage/fabriek.We hebben een heerlijke lunch genuttigd in de bergen bij een waterval.Wat een schitterend uitzicht hadden we daar.'s Middags busmiddag door de bergen. Het was alleen maar klimmen.De weg ging erg langzaam, daar er veel gewerkt werd aan de weg.Onvoorstelbaar hoe hier de wegwerkzaamheden verricht worden. Na een vermoeiende rit kwamen we dan toch goed bij ons hotel aan.

Maandag 13 juni

Om half negen vertrek uit ons hotel. Het was hier heerlijk koel daar het hotel op 1200meter hoogte lag.Vandaag gaat de rit naar Tissamaharama,waar we vroeg in de middag arriveren. We gaan eerst een safari maken per jeep door het Yale Park ofwel het Bundala park. Deze dag begon niet goed voor de chauffeur. Er moesten mensen weer pinnen, dus de chauffeur stopte en stond verkeerd geparkeerd. Hij kreeg een boete van 1100 roepies(€7,-) We hebben als groep 100 roepies pp uitgelegd.Het was wel weer warm , 35gr.We hadden een mooi hotel, alleen onze airco werkte niet, en moesten we weer inpakken, want wij kregen een andere kamer, een bruidssuite.Lag helemaal afgelegen.

Dinsdag14 juni

Vandaag vertrekken we om 9 uur.Onze bestemming is Hikkaduwa, onze laatste stranddagen.Was weer een eind rijden.Wel enkele foto stops en met lunch tijd stop in Galle.In deze stad zijn nog veel invloeden van de VOC tijd te bezichtigen.Na een wandeling door deze stad gaat de rit verder naar ons strandhotel. Eenmaal daar aangekomen, kregen we de schrik van ons leven. We kwamen bij een enorme bouwputhotel aan.Het zwembad werd gerenoveerd, maar het hele hotel was een bouwvallig en hier wilden ze ons instoppen, niet dus!!!!!De reisleider ging bellen en na een tijdje werden de koffers weer in de bus geladen.We werden bij een ander hotel ondergebracht, wat er beter uitzag.

Woensdag 15 juni

Vandaag een heerlijke vrije dag. Het was wel bewolkt en we kregen meerdere tropische buien. Het is tenslotte regentijd.Het is hier een heerlijke temperatuur met een heerlijk briesje.

Donderdag 16 juni

Vandaag vroeg op. Om 8uur vertrokken we voor onze laatste excursie. We gingen een bezoek brengen aan het tsunami monument en tsunami museum. Dit is erg indrukwekkend om te zien wat hier gebeurd was.Er zijn hier in Sri Lanka 50.000 doden gevallen. Veel mensen hebben hier familie verloren. We hebben heerlijk gevaren door een lagune, waar we brulapen, varanen en byzondere vogels hebben gezien. We hebben een schildpadden farm bezocht. Hierna een heerlijke lunch aan zee genuttigd. Heerlijk met een zeebriesje. Vanmiddag heerlijk bij het zwembad gerelaxt en even in zee gezwommen.

Ik denk dat dit het laatste verslag zal zijn dat vanuit Sri Lanka word verzonden.Het eindverslag houden jullie nog tegoed.

Groetjes en veel liefs vanuit Sri Lanka

Marian en Peter

• 16 Juni 2011 - 19:43

Remko En Yolanda:

zo te lezen hebben jullie een geweldige vakantie gehad.
    geniet nog even, en alvast een hele goede terug reis/

• 16 Juni 2011 - 20:41

Fam Dekkers:

Hallo lieve (o) ma en (o) pa,

Wat een mooi reisverslag!!
    Jullie hebben veel indrukken gezien en beleefd!!
    We zijn super benieuwd naar de overige verhalen!!

Evy roept al vanaf dinsdag: "nu naar oma Jansen toe" !!! En ze heeft al twintig keer al haar speelgoed ingepakt, want ze ging op vakantie, net als oma Jansen...;-)!!

Dus kom maar weer gauw terug..;-)!! Maar eerst nog even genieten van laatste vakantie daagjes!! Geniet ook nog even van de warmte, want het weer hier is stukken minder.

Tot zaterdag,
    Liefs fam Dekkers en dikke knuffels van Evy en Lynn

• 17 Juni 2011 - 09:21

Corrie En Jan :

Hallo luitjes wat een indrukken en avonturen. Leuk om dat met jullie te beleven. Van een bruidssuite naar een bouwval je maakt het mee. Een goede reis terug en we horen het wel weer als jullie terug zijn. Groetjes Corrie en Jan.

• 18 Juni 2011 - 19:01

Sjannie Kipping:

welkom thuis en nog bedankt voor het reis verslag.groetjes