dag 10 en dag 11 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 10 en dag 11 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 10 en dag 11

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

11 Juni 2008 | Indonesië, Batavia

hallo allemaal, hier zijn we dan weer.Nu vanuit Bali, maar we zullen eerst de laatste dagen op Java beschrijven.Op maandag weer vroeg op. Namelijk om 5.30 uur wake-up,6.00 uur de koffers op de gang en om 7.00 uur vertrek rchting Kaliburi.
Dit werd weer een lange busdag. Onderweg een koffiestop waar we van andere toeristen veel bekijks hadden. Die mensen wilden met ons graag op de foto.We kregen veel informatie van onze gids Pipin over Java en Bali.Ook over de tijd dat de Nederlanders in Indonesie waren.Rond 15.00 waren we gestopt bij een specerijenplantage waar tevens een weeshuis was. De kinderen stonden ons al op te wachten en zongen oudhollandse kinderliedjes.Nadat we een rondleiding hadden gehad over de uitleg van alle producten,waaronder cacao.kaneel,koffie etc.,hebben diverse kinderen voor ons gezongen en gedanst.Toen moesten wij meedoen op de muziek van Fransje Bauer.Die is hier dus ook al bekend.Om ongeveer 17.00 uur kwamen wij aan in ons laatste hotel op Java, in Kaliburi.Dit is een zeer eenvoudig hotel, zonder airco,koelkast,telefoon,tv,enz.We zijn nog gaan zwemmen in het donker en kwamen erachter dat in het zwembad ook kikkers zwommen.'sAvonds heerlijk gegeten met een javaanse show. Peter mocht weer even zijn kunsten vertonen.Om 22.00 uur naar bed,want het was weer vroeg dag,namelijk om 1.45uur,opstaan om te kijken naar het voetballen.Met 20 man rond een kleine tv gezeten, waar zij alles dubbel zagen.

dag 11

5.30 uur werd er op de deur geklopt,6.00 uur de koffers buiten en om 7.00 uur vertrek.
'sMorgensvroeg nog eerst nog wat foto's gemaakt van een loslopende toekan en een vliegende hond.Die mocht je ook vasthouden, maar dat durfde Marian niet.
Rond half 9 waren we in de haven waar om 9.00 uur de boot vertrok naar Bali.Na 3 kwartier zijn we in Bali.Op de boot hebben we een zonnebril, een leesbril en een speciaal schroevedraaiertje gekocht voor nog geen 5 euro.Nog even een fotostop gemaakt bij de poort van Bali.Bali is 3 achteropeenvolgende jaren gekozen tot beste vakantiebestemming van de wereld.Namelijk in 2005,2006 en 2007.Het is op Bali 1 uur later dan op Java, dus met nederland is het tijdsverschil dus 6 uur.
Aankomst in ons hotel om 17.00 uur.
Het is een superdeluxe hotel,Schitterend!!!!!
'sAvonds heerlijk gegeten in het hotel met nog 4 medereizigers. De rest van ons gezelschap is in andere hotels ondergebracht.Morgenavond hebben we een welkomstdiner met Balinese dans met het hele gezelschap.

Het is nu dag 12 dat we dit verslag aan het typen zijn. We hebben al lekker op het strand gerelaxt,gewinkeld en lekker gegeten. Zometeen worden we gehaald voor het welkomstdiner en voor morgen hebben we een privechauffeur met nederlandssprekende gids die ons de belangrijkste bezienswaardigheden van Bali laten zien.We proberen als wij tijd hebben nog een keer vanuit Bali verslag te doen, en anders werken we dit dagboek bij vanuit Nederland.

Bedankt voor jullie reacties, is erg gezellie.

Tot ziens en de groetjes.

Marian en Peter.

• 11 Juni 2008 - 08:23

Remko En Yolanda:

tjonge tjonge is dit nog wel allemal te bevatten wat jullie zien en meemaken.
    geweldig nog een hele fijne tijd en we volgen jullie.
    groetjes

• 11 Juni 2008 - 18:13

Fam. Dekkers:

Lieve pa en ma,

Wat een mooie verhalen, en wat zijn we benieuwd naar de foto's en films (hoorde van Mark dat jullie al 5 bandjes vol hebben gemaakt!!! Dat wordt een filmdagje prikken)

Geniet er nog lekker van en rust lekker uit!!

En vraagje willen jullie een beetje zon meenemen, want hier is het niks met het weer...!!

Heel veel liefs,

Hein, Kim en kleine Keesje en natuurlijk Mark

• 11 Juni 2008 - 20:24

Ria En Gerard:

Hallo vakantiegangers

Een geweldige vakantie. Nu jullie op Bali zijn kunnen jullie lekker uitrusten. Nog veel plezier en geniet ervan .
    Julie krijgen de groetjes van Lian en Roeland.

Groetjes Fam. Fitters

• 12 Juni 2008 - 14:59

Gonnie:

hallo peter en marian rust lekker uit heel veel plezier en groeten uit het regenachtige nederland gr cor gonnie richard stefan en bobby

• 12 Juni 2008 - 19:34

Petra:

hallo peter en marian
    met ons gaat alles goed
    het voetbal was leuk duitsland had verloren
    wat denken jullie morgen van nederland frankrijk ik denk dat nederland wint groetjes van ons allemaal helma en petra timo