dag 12 t/m dag 16 - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 12 t/m dag 16 - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 12 t/m dag 16

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

15 Juni 2008 | Nederland, Vlijmen

hallo allemaal,

Hier eindelijk weer een bericht van ons. We zijn inmiddels weer thuis in Vlijmen.Maar ik zal toch nog proberen onze laatste dagen op Bali te beschrijven.

Nu eerst nog verder met dag 12. We werden 'savonds opgehaald voor ons welkomst(afscheids)diner. Voor de laatste keer was de groep compleet.We kregen een diner met een Balinese dansvoorstelling. Dit was ongeveer hetzelfde als op Java.Later op de avond werden we weer netjes naar ons hotel gebracht.We gingen meteen naar bed want de volgende dag hadden we weer een druk programma, want we wilden toch wel wat van Bali zien.

Dag 13.

Voor vandaag hebben we een eilandtour geboekt. We gingen met zes personen en vertrokken om 10 uur.
We gingen eerst op bezoek bij een arme Balinese familie.We konden zien hoe die mensen leven.Elk huis had minimaal 3 tempels en daar moet iedere dag 3 keer een offer gebracht worden voor geluk en welzijn.We gingen naar een zilverfabriek en vandaaruit naar een houtsnijwerkatelier.Dan naar de olifantengrot,waar geen olifanten zitten,maar een tempelcomplex is.
Na een heerlijke lunch naar het apenbos, waar de apen nog loslopen.
Dan verder naar Tanahlot,waar we de zonsondergang gingen bekijken.Dat was erg mooi, die tempel in de woeste zee.Van daaruit was het nog 1,5 uur rijden naar het hotel.Daarna lekker met z'n tweetjes uit eten. Lekker en spotgoedkoop.weltrusten.

dag 14

We zijn vandaag weer vroeg op, want we willen nog zoveel doen.
We zaten al om 7.30 uur te ontbijten.Om 9.15 uur met de taxi naar Balicollection,een groot opgezet modern winkelcentrum,met winkels,restaurantjes en cafeetjes.Om rond half 12 gingen we weer terug naar ons hotel met de shuttlebus.Daarna konden we eindelijk in de zon gaan bakken.We moesten weer op tijd gaan want we werden om half zes opgehaald voor een romantisch diner op Jimbarin.Dit was op een prachtig breed zandstrand tijden de zonsondergang.Dit is echt onvergetelijk,zo mooi!!!!
Daarna werden we teruggebracht naar het hotel,alwaar we vast begonnen met het pakken van de koffers.
Wetrusten

Dag 15

We zijn deze laatste dag al weer om 7 uur opgestaan en om 8 uur lagen we al op het strand.We gingen pas om 9.30 uur ontbijten en daarna nog lekker gerelaxt op het strand. Nog de laatste inkopen op het strand gedaan.Om 11 uur gingen we naar de kamer om te douchen en de laatse spullen te pakken.Om 13.30 uur zou de bus ons komen halen, maar die was er al om 12.45 uur.We zaten allen al te wachten dus dat vonden we niet erg. Op de luchthaven was het ook nog niet druk en hadden we mooi de tijd om goede plaatsen te bespreken voor in het vliegtuig.We vroegen om plaatsen aan het raam, wat ook lukte, naar Hongkong, en van Hongkong naar Amsterdam.Om 16.05 vertrokken we vanuit Denpassar,Bali, naar Hongkong.Om 20.30 uur(na 4,5 uur vliegen) waren we in Hongkong.Het was even uitzoeken waar we heen moesten(transit)maar we kwamen er uiteindelijk wel uit.We moesten helemaal aan de andere kant van de luchthaven zijn.Maar we hadden hier 3.5 uur de tijd voor.

Dag 16

Dag 15 vloeide zo langzaam over in dag 16. Om 5 minuten over twaalf vertrekken we richting Amsterdam. Het is 12 uur en 23 minuten vliegen,dus het word een hele zit.Na een uurtje vliegen kregen we een maaltijd aangeboden en daarna ging het licht uit.We probeerden beiden te slapen, wat ook lukte.De klok moest ook weer zes uur teruggezet worden. Dit houd dus in dat we om 6.45 uur zouden landen.We waren beiden redelijk uitgerust toen we aankwamen op schiphol.Mark en Hein stonden ons al op te wachten.Nog even koffie gedronken op Schiphol en toen het laatste gedeelte van de reis.We waren rond 9 uur eindlijk thuis.

OP dit moment zijn de koffers al uitgepakt en de eerste was is al gedaan.We beginnen nu pas te beseffen wat een prachtige reis we gemaakt hebben en fijn vinden dat we dit dagboek hebben bijgehouden wat voor jullie erg leuk was om onze belevenissen te volgen en voor ons leuk is om alles nogmaals te beleven.

Hopelijk hebben jullie genoten van onze belevenissen van onze reis naar Indonesie.We zullen proberen om nog foto's te plaatsen bij dit dagboek.
Mensen,allemaal nogmaals bedankt voor jullie belangstelling en bel gerust om een keer de foto's en de film te komen bekijken.

Groetjes

Marian en Peter

• 15 Juni 2008 - 20:33

Remko En Yolanda:

wij zullen beslist een keer komen kijken maar kom eerst maar even bij hier in dat koude kikkerlandje.
    het wordt nu voor ons ook spannend volgende week maandag komt malem de vriendin van remy uit bolivia aan op schiphol.
    ook zijn verhalen kun je volgen op zijn site.
    www.bergje.waarbenjij.nu
    wij vonden het leuk dat we jullie zo mooi konden volgen.
    groetjes van ons alle 4 uit rosmalen

• 16 Juni 2008 - 17:01

Jacques Verbiesen:

Zoals jullie weten zitten wij op een camping in Oisterwijk. Vandaar deze late reactie. Jullie hebben een prachtige reis gehad met heel mooie verslagen.
    Jullie zullen er zeker vaak over spreken en herinneringen ophalen. Dit is trouwens een leuke manier om anderen te laten delen in jullie reisplezier.
    Groeten van Jacques en José.