Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

17 Februari 2020 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie lieve en leuke reacties.

Maar dan gaan we nu beginnen met ons reisverslag vanuit Zuid Afrika.

We zijn zaterdagmiddag 15 februari naar het van der Valk hotel bij Schiphol vertrokken. We hebben een mooi plekje voor de auto opgezocht.
Daarna ingecheckt voor 1 overnachting. Het was echt in 1 woord perfect!!!
's Avonds heerlijk gedineerd in het restaurant. Daarna vroeg naar bed, we moesten nl om 6.40 uur met de shuttle bus naar Schiphol.

Zondag 16 Februari
We waren dus op tijd op Schiphol. Nadat we hadden ingecheckt de laatste inkopen gedaan en nog een licht ontbijtje op. We vertrokken zo rond 10.30 uur en na 10 uur en 15 minuten landen we na een perfecte vlucht in Johannesburg.
Nadat de groep compleet was (33 pers) en kennis hadden gemaakt, ook met de reisleider Joop, reden we naar ons hotel, het Birchwood hotel, wat op ongeveer 10 minuten rijden ligt van de luchthaven. Na de check in naar onze kamer en nadat we nog de koffers hadden geordend zijn we lekker gaan slapen.

Maandag 17 februari 2020

Vandaag om 7.00 uur wake-up, ontbijten en om 8.30 uur vertrokken we naar Soweto. De naan Soweto is ontstaan uit: SOuthern Western TOwnship. Soweto is één van de vele townships van Johannesburg. Onze eerste stop was bij het Hector Pieterson monument wat was opgericht ter nagedachtenis aan Hector Pieterson en alle studenten die zijn omgekomen tijdens de Soweto opstand van 1976. Een foto van Hector Pieterson gedragen door een medestudent nadat hij was doodgeschoten is de hele wereld over gegaan. We rijden met de bus door Soweto wat een armoe daar.
Daarna gaan we naar het Nelson Mandela huis. Hier heeft Mandela vanaf 1945 tot 1961 gewoond. In 1961 is hij gedwongen ondergedoken maar uiteindelijk werd hij in 1962 gearresteerd en gevangen gezet. Winnie Mandela is tot haar ballingschap in 1977 hier blijven wonen. Tot 1996 is het huis bewoond geweest door de Mandela's en daarna opengesteld voor publiek als museum. Hierna bezoeken we de Regina Mundo Church, dit is de grootste Rooms-Katholieke kerk van Zuid-Afrika . Totaal kunnen er 5000 tot 7000 mensen tegelijk in de kerk.
80% van de bevolking van Soweto is Christen. Hierna reden we naar Pretoria om het voortrekkers monument te bezoeken. Eerst hebben we hier een late lunch gebruikt en daarna een rondleiding gehad. Ook bezochten we het Paul Kruger Museum.
Eindelijk was het tijd om naar ons hotel te gaan. Het Indaba hotel, daar kwamen we rond half 7 aan.
Na een heerlijk diner buffet met Afrikaanse zang en dans gingen we moe maar voldaan ons bed opzoeken. Morgen is het al om 6.00 uur wake-up.

Dit was dan het begin van de reis. Hopelijk genieten jullie er ook een beetje van.
Tot het volgende verslag

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter

Ps, ik maak een groepsapp voor de foto's, voor degene die polar steps niet kan openen.

• 17 Februari 2020 - 22:39

Karin:

Mooi begin van de reis veel plezier nog

• 18 Februari 2020 - 00:17

Lesley En Truus :

Mooi geschreven. Bohhh vroeg op alweer. Veel plezier morgen. Welterusten voor nu

• 18 Februari 2020 - 08:13

Corrie En Jan:

Hoi globetrotters, we zitten al weer helemaal in afrikaanse sferen.
    Mooi begin in Soweto en het huis van Mandela.
    Op naar dinsdag.
    Gr. Corrie en Jan

• 18 Februari 2020 - 09:25

Sjannie Kipping:

wij wensen jullie een fijne vacantie en veel plezier

• 18 Februari 2020 - 12:11

Ria En Gerard:

Hoi Marian en Peter

Wat n mooi begin van jullie reis weer !!!!
    Inderdaad gaan we weer genieten van jullie reisverslagen.
    Op naar t volgende verslag , heel leuk omzoomd mee te reizen ha ha.
    Vele groetjes en geniet ervan . Groetjes van ons

• 21 Februari 2020 - 12:13

Mi:

Ha daai avontureurs.
    Die app met daardie foto's werk nie goed op my foon nie.
    Geen probleem nie.
    Ek volg nou u tekste.
    Foto's sal later kom.
    Ek is nuuskierig oor die wilde diere en mooi mense.
    Suid-Afrika is pragtig, nie waar nie?
    Lekker om die verhale te lees en die roete te volg.
    Oeteldonk se groet van Mi.

• 22 Februari 2020 - 20:32

Jan Brouwers:

Hoi Peter en Marian,

Gaaf hè zuid Afrika, onder welke naam kan ik jullie volgen op Polarsteps?

Gr. Jan