dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Ban Na Song, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Ban Na Song, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 2 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

13 Februari 2015 | Thailand, Ban Na Song

Hallo lieve allemaal

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke en lieve reacties.

We gaan weer verder met ons verslag.
Vanochtend vroeg dag, nl 5.30 uur wake-up, om 6.00 uur ontbijt en om 7.15 uur vertrek voor onze fietstocht door Bangkok. We gingen met de bus door het drukke verkeer naar het kantoor van Co van Kessel, alwaar we een fiets konden uitzoeken, plasje plegen en uitleg kregen hoe te fietsen in Bangkok. We moesten achter elkaar, met 32 personen, fietsen, wat dus resulteerde in een lange lint, met 2 handen aan het stuur en links rijden, wat wel erg wennen is. Zodra iedereen gereed is kunnen we vertrekken. We fietsten een route van ruim 3 uur door het oude gedeelte van Bangkok. We fietsten over zeer drukke straten, zeer smalle steegjes en dwars over de markt. Iedereen houd rekening met de lange lint fietsers en verlenen dan ook voorrang. Over de chao Praya rivier met de fiets op een busboot. Al met al was dit een zeer geslaagde fietstocht, mede dankzij de medewerkers van wijlen Co. van Kessel. Na de fietstocht gingen we lunchen in een restaurant aan de rivier aan de rand van China Town. Hier waren we 8 jaar geleden ook geweest, dus weer lekker gegeten. Na de lunch een wandeling door China Town en daarna terug naar het hotel, alwaar we heerlijk hebben gezwommen.
Om 18.30 uur vertrek naar de Bayoke toren voor ons diner. Deze toren is 309 meter hoog. Ons diner was op de 77e verdieping, waar we binnen 2 minuten waren, zo snel ging de panoramalift!!
Na het diner gingen we naar de 83e verdieping, waar we een schitterend uitzicht hadden over Bangkok bij nacht.
Daarna nog even over de avondmarkt geslenterd en toen met 2 tuktuks terug naar het hotel. Een hele ervaring door het drukker verkeer met een snelheid van zeker 80 km (best eng). Maar we zijn weer heelhuids aangekomen bij ons hotel.
Dat was dus de dag van vandaag.
Morgen weer een druk programma, nl de floating market, en om 17.00 uur vertrek naar het treinstation voor de nachttrein naar Surat Thani.

Voor zometeen welterusten!

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter
En onze medereizigers Arno en Anja, en Trudy en Les

• 12 Februari 2015 - 19:23

Wilma:

Hoi Marian, wat een ontzettend leuk verslag en en wat een druk programma hebben jullie,zeg...poe poe
    ik hoop dat jullie genieten van het land,en van al jullie belevenissen daar,ik kijk al uit naar je volgende verslag :D veel plezier met z'n alle!!!liefs,en een knuffel

• 12 Februari 2015 - 19:48

Ria:

Oh wat n leuke en gezellige dag weer !!!!
    Heerlijk en zo ontspannen . Nou welterusten maar volgens mij liggen jullie nu
    al op bed. Geniet er morgen weer van.

Veel liefs Ria en Gerard

• 12 Februari 2015 - 22:33

Mieke:

hoi marian en peter. ik geniet van de reisverslagen, maar ik doe het jullie niet na hoor. wat een druk programma! het klinkt allemaal wel heel leuk en jullie zien en doen natuurlijk geweldig veel. Geniet er maar van...wij krabben morgenochtend het ijs weer van de auto!!! ben gewoon jaloers, dat merk je wel he!

• 13 Februari 2015 - 09:42

Fam Dekkers :

Hey lieve vakantiegangers!

Wat leuk om te horen dat jullie het goed maken!!
    Wat toevallig dat restaurant, ken ik ook...;-)!! (Daar hebben we toen toch die mooie foto's van de tuktuks gemaakt?)

Ontzettend veel plezier!! En geniet van al dat moois!!!
    Kijk goed uit!!

Liefs van ons en natuurlijk een dikke x van Evy, Lynn en Lewis

• 13 Februari 2015 - 15:21

Karin:

Wat leuk allemaal en dit is pas de tweede dag nog veel plezier xx
    Grtjs karin

• 13 Februari 2015 - 16:14

Ria:

Ja ja luitjes even laten weten dat hier de carnaval is losgebarsten .
    We hebben er zin in alaaf alaaf .

Gr prinses Ria en prins carnaval Gerard dun eurste

• 13 Februari 2015 - 17:34

Emmy:

Leuk om te horen dat jullie het zo goed maken.
    Jullie inspannende fietstocht is wel royaal beloond zo hoog in die Bayoke toren.
    Ik heb het nog even opgezocht, maar wat een prachtig uitzicht joh.
    Het hoogste restaurant, nu nog het grootste ? "Het Royal Dragon Restaurant, Mang Korn Lung" ?
    Ach, dat gaan jullie allemaal niet halen. Jullie hebben het druk genoeg met al die mooie dingen bezoeken.
    Geniet er maar lekker van.
    Het is leuk om jullie op de voet te volgen.
    Alaaf uit zonning Den Bosch met de groetjes van Emmy.