18februari, dag 7,8 en 9 - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 18februari, dag 7,8 en 9 - Reisverslag uit Ban Thung, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

18februari, dag 7,8 en 9

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

18 Februari 2015 | Thailand, Ban Thung

Hallo lieve allemaal

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke en lieve reacties.

We gaan weer verder met ons verslag, na een aantal drukke dagen. Ik zou nog terugkomen op de bloem uit het vorige verslag en dat is de raff lesia.
Op maandag 16 februari vertrokken we om 8.30 uur voor onze excursie naar het meer in het national park. Na ruim een uur in de bus en daarna ruim 1 uur per longtailboot op het meer kwamen we aan bij een drijvend eiland. We konden heerlijk zwemmen in het meer en we kregen hier ook onze lunch aangeboden. Na de lunch vertrokken we voor de jungletrek naar de grotten. Het was weer een intensieve en vermoeiende tocht. We moesten over smalle paadjes, door beekjes en in de grot over rotsen en stenen( en dat in het pikkedonker) door het water. Marian ging bijna kopje onder. Sommige stukje moesten we zwemmen en dat nog steeds in het donker. Daarna weer terug naar het drijvend eiland, wel eerst weer door de jungle. Eenmaal terug kregen we heerlijk vers fruit en konden we nog een verfrissende duik nemen in het meer. Dan is het alweer tijd om te vertrekken naar het hotel. Eerst weer per longtailboot en dan in de bus. Onderweg nog een stop bij een stuwdam. Bij aankomst bij het hotel heerlijk douchen en daarna nog heerlijk eten bij Padd. Een Thais vrouwtje die heerlijke gerechten voor ons bereidde.
Na het eten moe maar voldaan gaan slapen.

Dinsdag 17 februari
Vandaag verlaten we Khao Sok en vertrekken we naar Krabi via Phang Nga. Na het ontbijt hebben we toch nog apen gespot bij ons resort. Om 8.15 uur vertrek en na 1 1/2 uur rijden hebben we een koffiestop bij een garnalenkwekerij. Daarna verder naar Phang Nga gelegen in zee. Hier gaan we aan boord van een longtailboot om te genieten van schitterende rotsformaties, mangroves, kristalheldere lagunes en grotten. We hebben een koffiestop op het beroemde James Bond eiland. Daarna verder met de boot
naar een moslimdorp op zee. Hier kregen we een lunch en daarna een wandeling door het dorp. Daarna gast onze reis verder naar Krabi, waar we rond 17.30 uur bij ons hotel aankomen. Een schitterend hotel, wij kregen de kamers op de begane grond, waarvan we via de schuifpui zo het zwembad inkonden, met voor onze raam een jacuzzi voor 2 personen. FANTASTISCH .
Hier houden we wel 3 nachten vol.

Woensdag 18 februari
Voor vandaag hebben we een eiland tour geboekt naar de phi phi eilanden.
We vertrokken om 9 uur.
Nadat we allen verzameld waren vertrokken we om 10 uur per speedboat naar de eilanden. Na een klein uurtje varen hadden we onze 1e stop bij Bamboo Island. Een schitterend bounty eiland met zacht wit zand en een mooie blauwe zee! Na 40 minuten verder naar Maya Beach , waar opnames zijn gemaakt voor de film de Beach met Leonardo di Caprio. Daarna verder naar viking Cave , wat mooi was om te fotograferen. Dan verder naar Phi Phi Don , waar we onze lunch hadden. Na de lunch verder naar Monkey bay, waar we, jullie weten het al, apen konden fotograferen. Ook hebben we nog 2 maal een duik kunnen nemen om te snorkelen. Mooi koraal en heel veel vissen, die het brood uit je handen aten.
Om 16.00 uur weer terug naar hotel. Nog een verfrissende duik in het zwembad, douchen en weer heerlijk eten en shoppen in Krabi.
Voor zometeen weltrusten!!

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter
Onze medereizigers Arno en Anja & Trudy en Les

• 18 Februari 2015 - 17:58

Emmy:

Hi vakantiegangers,
    Oeterdonk is weer een beetje aan het bijtrekken van de carnaval.
    De haringen met ui vliegen vandaag over de toonbank.
    Ook lekker natuurlijk, maar het water loopt me in de mond als ik jullie Thaise eet-ervaringen zo lees.
    Om jaloers op te worden, want hier ben ik letterlijk in het stof aan het bijten.
    De nieuwe airco's worden geïnstalleerd en onze kantoren staan volledig op z'n kop.
    Een hoop stof en puin, en heel veel herrie (je hebt dit mooi gepland zo Peter !!)
    Heb medelijden met ons en geniet verder van jullie prachtige reis.
    Groetjes van Emmy.

Grtjs karin

• 18 Februari 2015 - 21:17

Ria:

Hoi Marian Peter en mede reizigers

Wat n mooi verslag weer, geweldig om te lezen.
    Maar goed dat Gerard er niet bij was in die rotsen ( jullie weten wel wat ik bedoel ha ha )
    Marian wel je koppie boven houden hoor.
    Genieten jullie ook maar lekker van die jaccusi.
    Nog heel veel plezier en geniet ze.

Veel liefs Ria en Gerard

• 18 Februari 2015 - 21:21

Ria:

Sorry moet jacuzzi zijn ha ha

• 18 Februari 2015 - 23:26

Familie Van Aarden:

Hoi Marian en Peter,

We zijn onder de indruk van jullie reisverslag ! Zo te zien hebben jullie het leuk.

Veel liefs uit Tilburg ,

Xx Rens,Mike, Patricia en André

• 19 Februari 2015 - 09:55

Henny:

Een heel mooi reisverslag,helaas zit de helft er al weer op al nieuwe plannen gemaakt?geniet er nog van postnl.draait toch wel door,groetjes henny en alfonso.

• 19 Februari 2015 - 21:06

Corrie En Jan:

Volgens ons hebben jullie het fantastisch daar. Mooi reisverslag wat een avonturen. Lekker genieten van alles wat nog komen gaat. Groetjes Corrie en Jan