dag 8 en 9 - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 8 en 9 - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 8 en 9

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

08 Juni 2008 | Indonesië, Batu

Hallo allemaal,

Hier dan een samenvatting van dag 8.
Om 5.30 uur wake-up,6.00 uur kohhers aan deur, en om 7.00 uur vertrek.
We waren rind 7.30 bij de Prambannan tempel. Onder begeleiding van een gids deze tempelcomplex bezocht.Het was erg indrukwekkend, Zijn ook nog met treintje meegereden,er zijn hier nl. 999 tempels.Met de aardbeving vaan 2006 was er veel beschadigd. Er was een scheur van 12km.Er waren toen ongeveer 12000 slachtoffers gevallen.Er is nu al veel hersteld.Om 9 uur gaat de rit verder.We hebben een lange rit voor de boeg.We moeten nl.350km afleggen naar Batu.Om ongeveer 11.00 uur aankomst in Solo. Deze stad heeft ongeveer 2 miljopen inwoners, maar is een grotere stad dan Yogyakarta.In Solo is Soeharto begraven.We wandelen even over een plaatselijke overdekte markt.Daar kochten de meesten cashewnootjes, Lekker!!!!
We rijden nu verder richting Oost-Java, waarvan Soerabaya de hoofdstad is.We drinken koffie met heerlijk gebak.Onderwg stoppen we nog een keer langs de weg ,ze waren daat rijst aan het oogsten.Rond 14.30 uur stopten we bij ons lunchadres.Rond 18.00 uur arriveren we on Batu na een lange reisdag.Ons hotel,Puruna, is een mooi groot complex.Het ligt hier hoog,dus het is niet zo warm.Vanavond vroeg naar bed, want we vertrekken vannacht vroeg naar de Bromo.

Dag 9.

Om 0.30 uur (ja jullie lezen het goed) wake-up en om 1.45 uur vertrekken we.We gaan met 3 kleine busjes, want de bus kan de rit in de bergen niet aan.Het is een spannende rit in het donker. we merken wel dat we konstant stijgen.We rijden twee en half uur en moeten naar een hoogte van 3500 meter.Eenmaal boven kregen we koffie,thee of chocomel.Het was er koud, je kon er handschornrn,mutsen of dassen kopen.Onze gids,Pipin, had een ijsmuts op en Peter vroeg of hij naar de winterport ging.Dat was lachen.We hebben met z'n allen de zonsopgang bij de Bromo bekeken.Dat was erg mooi.Daarna gingen we met de busjes naar de voet van de vulkaan. We gingen op paarden naar de trap bij de vulkaan en moesten toen nog 250 treden beklimmen, wat erg zwaar was met die ijle en zwavellucht. We hebben een offer in de vulkaan gegooid en mochten een wens doen.Teon gingen we weer terug naar ons hotel enzagen we wat voot weg we namen. We keken zo de afgrond in, wat een hoogte zeg!!!!!!Onderweg ons ontbijt genuttigd en toen weer verder. We zagen een bruiloft en stopten daar even. We mochten mee met de optocht en mee naar de ceremonie. Toen wilde het bruidspaar nog met ons hele gezelschap op de foto.We kregen allen een bedankje. Rond half een waren we terug bij ons hotel en we hadden geregels dat de gids met ons meeging naar Malang, een koloniale stad,waar je nog veel nederlandse huizen en gebouwen ziet.Heel veel geschiedenis van de Nederlanders.Heel indrukwekkende en interessante dag gehad.Na een gezamelijk diner met de hele groep gaan we nu om half tien naar bed.Misschien tot morgen vanuit Batuaraden en anders vanaf dinsdag vanuit Bali. Wij hopen dat jullie weer veel leesplezier hebben gehad.

En mensen, bedankt voor de leuke reacties.

Groetjes en welterusten

Marian en Peter

• 08 Juni 2008 - 15:21

Petra:

hallo peter en marian
    we zitten hier nu lekker aan de koffie groetjes van ons allemaal
    petra helma kim hein oma ome wim en natuurlijk ook van timo

• 08 Juni 2008 - 17:33

Jan Jovita En Kids:

hoi vakantiegangers,
    wat leuk om jullie zo te kunnen volgen, we weten gelijk wat jullie gedaan hebben kei gaaf geniet er samen maar lekker van en tot volgende week
    groetjes van ons

• 09 Juni 2008 - 06:38

Ria En Gerard:

Hallo vakantiegangers

Kei leuk om jullie zo te volgen, volgens ons is t wel vermoeiend maardat maakt wat jullie zien en beleven weer helemaal goed.
    Veel plezier en geniet ervan.

groetjes Ria en Gerard

• 09 Juni 2008 - 13:00

Gonnie:

hallo vakantiegangers we hebben jullie verslag weer gelezen heel leuk zo blijven we op de hoogte nog veel plezier en groetjes cor gonnie stefan richard en bobby

• 09 Juni 2008 - 16:40

Petra En Gerard :

nog veel plezier in balie en ga daar ook nog rondreizen met een prive busje en gids kei fijn je kunt er ook met de dolfijnen zwemmen voor 24 euro nog veel plezier en geniet ervan ik ben weer aan het werk baba