dag 6 en 7 - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 6 en 7 - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 6 en 7

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

06 Juni 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Hallo allemaal,daar zijn we weer.
Op donderdag 5.30 uur wake-up, 6.00 uur koffers op gang en om 7.00 uur vertrekken we.We hebben woensdagavond voor het eten nog een heerlijke massage gehad, want we hadden (met name Marian) nog spierpijn van de tocht van dinsdag.Na de massage diner en dan vroeg naar bed, want er was daar verder niets te doen.Nu, na het vertrek via een kronkelende weg stopten we 20 minuten later bij een eendenhoeder, zo midden op de weg. Dat moesten wij natuurlijk ook allemaal even proberen.Om 9.00 uur een koffiestop en om 10 uur een stop bij een dakpannenfabriek.Daarna verder richting de Borobudur, een van de zeven wereldwonderen.Rond 12.15 uur waren we gearriveerd.Het is inmiddels ongeveer 37 graden, dat word dus afzien.We hadden meteen toen we de bus uitstapten van die opdringerige verkopers op onze nek, die we bijna niet kwijtraakten.We kregen een rondleiding bij de Borobudur en de beklimming viel reuze mee.Deze is gerestaureerd door de Nederlanders in 1903 en nogmaals door Unesco in 1970.Heel indrukwekkend!!Daarna terug naar het vertekpunt, waar die verkopers weer ons op stonden te wachten met hun waren.Goede zaken gedaan!!!Na een heerlijke lunch gingen we de desserttour doen.Met paard en wagen de Kampong in.Dit zijn kleine dorpjes in het binnenland.Zeer vriendelijke mensen, waarvan de ouderen nog Nederlands spreken.Ballonnen en pennen uitgedeeld aan de kinderen, die voor ons een muziek- en dans optreden verzorgden.Rond 18.30 aankomst in hotel en een uurtje later met 10 personen naar de supermarkt aan de overkant van de weg,waarbij een agent ons hielp met oversteken anders kwamen we er niet.Daarna Japans-chinees gegeten bij een ander hotel, wat natuurlijk wel lachen was wat we moesten bestellen. Het was keigezellig en natuurlijk te veel besteld.We gingen pas om 23.30 naar bed want we konden uitslapen tot 7uur!!!!

dag 7

7uur wekker,7.30 uuur ontbijt en om 8.30 uur vertrek.
We begonnen met een stadsrondrit door Yogyakarta. Deze stad heeft 4 miljoen inwoners.Om 9 uur bij Batik(schilderijen)fabriek.Vandaar met de rishkafiets verder door de stad.Was een mooi gezicht met 21 fietsen achter elkaar.We reden door een lokale markt en het drukke stadsverkeer. De eerste stop was bij een sigaren en sigaretten fabriek.Alles wordt daar nog met de hand gedaan.Hierna verder naar het paleis van de Sultan.Wij hadden hier een Nederlands sprekende gids van 80 jaar, die meer van Nederland wist dan velen van ons.Geweldige man, met een glazen oog.Hierna nog 2 stops namelijk bij een zilverfabriek en een lederfabriek van een Nederlandse vrouw.We waren rond 16.00 uur terug bij het hotel en dachten nog even lekker te ontspannen bij het zwembad, maar niets is minder waar. Er is hier in het hotel vanavond namelijk een party die waarschijnlijk tot diep in de nacht gaat duren.Vanmiddag waren ze het geluid aan het testen en die was knoerhard!!!!!!!!Om 18.30 vertrokken voor het diner en het bijwonen van een traditionele Javaanse dansvoorstelling.Terugkomst in hotel om 22.00 uur.Nu nog even deze site bijwerken,zodat jullie weer op de hoogte zijn van onze schitterende rondreis.We gaan zometeen proberen te gaan slapen, want morgen is het om 5.15 uur weer opstaan.

Hierbij zijn jullie weer op de hoogte van onze rondreis en hopelijk kunnen we morgen weer wat melden vanuit Batu.

Allemaal heel veel groetjes

Marian en Peter