dag 3,4, en 5 - Reisverslag uit Baturaden, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 3,4, en 5 - Reisverslag uit Baturaden, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 3,4, en 5

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

04 Juni 2008 | Indonesië, Baturaden

Hier eindelijk weer nieuws van ons. In Bandung hebben we 2 dagen geprobeerd op internet te komen, maar er was geen verbinding. Zijn zojuist aangekomen in Baturaden en zijn direkt aan de slag gegaan.
Hier eerst dag 3.

Maandag was om 6uur wake-up call, 6.30 uur koffers op de gang en ontbijt. Vertrek om 7.30 uur.
Het was heiig ofwel er hing veel smog in de lucht. Het was al wel 25 graden.
We maakten eerst een stadsrondrit. Het contrast tussen rijk en arm is erorm groot. Ontzettend druk met verkeer en daarom moet je in de spits met minimaal 3 personen in een auto zitten. Zo hopen ze het verkeer te luwen.We hadden een fotostop bij het nationaal monument.Daarna stop bij de oude haven,bij het gouvernementskantoor en het Batavia Huis,alwaar we koffie(thee)hebben gedronken
De oude schepen in de haven worden nog met de hand geladen en gelost.
Daarna gingen we richting Bogor,alwaar we de bothanische tuin bij paleis Buitenzorg bezochten en vandaar verder richting Bandung, met nog een lunchstop op de Puncak Pass, op een hoogte van ongeveer 1500 meter, een prachtig uitzicht en een zeer gevaarlijke tocht de bergen in(wat we nog vaker mee zullen maken)
Onderweg een stop bij een hoge brug waar je 100 meter de diepte inkijkt. Er stonden meteen kinderen om de groep en Marian ging lollies uitdelen. Nou,dat heeft ze geweten, het waren net aasgieren,kinderen en volwassenen.
Om ongeveer 18.30 uur in hotel Papandayan in Bandung. Weer heerlijk gedineerd in het hotel,Nu weltrusten.
reisafstand:180 km.

Dag 4.

Vandaag weer om 6uur wake-up call,7.30uur vertrek.Koffers bleven op de kamer omdat we 2 nachten in dit hotel verblijven.
We beginnen met een stadsrondrit door Bandung. We zien dat er veel is overgebleven van de tijd dat de nederlanders hier waren.Veel prachtige en kapitale huizen die nu bewoond worden door de Chinezen.Bandung is een erg grote stad, waar helaas ook veel armoe is.Deze stad telt 3 miljoen inwoners. Marian heeft inmiddels een buisje bolletjes gehad. Ze had wat last van de maag.
Onderweg een stop bij de fruitmarkt van Lembang, waar ze heel apart fruit hebben. We zetten de tocht voort naar de nog aktieve vulkaan Tangkuban Peraha. Via een kronkelende weg en spannende rit kwamen we bij de vulkaan aan op 1800 meter hoogte. Mensen die goed ter been zijn, konden mee de vulkaan afdalen.Zelfs onze oudste medereizigster, een tachtig jarige oma, ging deze tocht meemaken.Dus een reden dat we allen meegingen.Er liepen ook begeleiders mee ,Marian had zelfs 3 begeleiders. Het waren ongelijke treden,Dat was dus afzien in die hitte.Na een afdaling van ongeveer 1 uur waren we helemaal beneden.Het stonk er ontzettend naar rotte eieren.Het water was 100 graden, je kon er zo een eitje in koken.Op het einde verwachtten de begeleiders geen fooi, maar het was de bedoeling dat je wat bij ze kocht. Nou dat hebben we geweten. Ze vroegen ontzettend hoge prijzen, en als je wat gekocht had kwam de volgende. Dat was verschrikkelijk irritant.Hierna zetten we onze reis voort richting de theefabriek. Dit was leuk om te zien.Van hieruit reden we naar ons lunchadres. Dat was bij de heetwaterbronnen can Ciater.We zijn eerst de baden ingegaan en toen een koude douche genomen.Daarna gebruikten we de lunch.
Om 14.00uur reden we richting Pak Ujo waar we het Angklung muziekschooltje bezochten.Dat was een leuke voorstelling met al die kinderen.'sAvonds zijn we naar een shopping mall geweest, met op de bovenste verdieping een kermis.
Groetjes Marian en Peter.

Dag 5.

Om 5.30 uur wake-up, 6.00 uur koffers op de gang en om 7.15 uur vertrek.
We moesten om 8 uur de trein halen.
Om 8 uur precies vertrok de trein. Peter ging voor op de locomotief bij de machinist staan. Kon hij mooi foto's maken en filmen.We kregen koffie met spekkoek en een warme maaltijd geserveerd. Deze rit is onvergetelijk, zo ontzettend mooi!!!!
Om 11 uur zijn we bij Banjar alwaar we uitstappen.Na ongeveer 15minuten stopt de bus bij een brug, alwaar het zand uit het kanaal wordt geschept en dan met de hand naar boven gesjouwd.
Dit is een gewicht van 80 kilo.
We hebben daar gebakken banaan met kaas en bruine suiker gegeten.Lekker!!!
Hierna een lange rit naar Baturaden, het Queen garden Hotel.Na verschillende korte stops arriveerden we hier om 16.15 uur. Om 18.00 uur hebben we een heerlijke Massage.

Zo en nu zijn jullie allen weer op de hoogte van ons avontuur in Indonesie. We willen de mensen die een dezer dagen op vakantie gaan, een fijne vakantie wensen.
Hopelijk lukt het morgen weer om jullie een verslag te sturen.

Groetjes,

Marian en Peter

• 04 Juni 2008 - 13:43

Carla & Ad:

harstikke leuk om het verslag te lezen ! hoe is het met het bier daar ? 's morgens vroeg op moet dat alle dagen ?
    fijne dagen nog !

• 04 Juni 2008 - 21:22

Fam Dekkers:

Hallo Lieve papa en mama,

Nou zoals wij kunnen lezen, is het het een geweldige mooie reis!!

Kei leuk zo kunnen we gelijk lezen wat jullie allemaal hebben gedaan.

Geniet er maar lekker van!!

Heel veel groetjes vanuit Vlijmen en natuurlijk van ons kleine keesje heel veel kusjes!!!

• 05 Juni 2008 - 04:56

Petra En Gerard:

mooi om het te lezen wij zijn nu thuis en maken het nu weer mee via jullie mail geniet er van het is allemaal kei leuk en mooi groetjes petra en gerard

• 05 Juni 2008 - 12:09

Gonnie:

hallo berichten gelezen hier is alles goed nog veel plezier gr van fam.engelgeer

• 05 Juni 2008 - 16:22

Fam Fitters:

Hoi Peter & Marian,

Kei leuk om jullie vakantie zo te volgen. Geniet er nog maar lekker van!! Tot mails

Groetjes Gerard, Ria en Anne

• 05 Juni 2008 - 17:24

Remko En Yolanda:

nou nou wat een verhalen zeg en dit is nog maar het begin.
    we blijven jullie volgen.
    grts en geniet ervan.

• 06 Juni 2008 - 10:45

Carla&AD:

wij vertrekken vandaag - vrijdag 6/6 - naar Portugal. wij hopen dat de reis verder goed verloopt voor jullie , en sturen de uitslagen van Nederlands eftal op.
    zolang ze meedoen !