Dag 17/18/19 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dag 17/18/19 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dag 17/18/19

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

05 Maart 2020 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve allemaal

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke en lieve reacties.

Nu weer verder met ons verslag.

Dinsdag 3 maart 2020

Vandaag een rustdag op een prachtige plek. Dus pas om half 9 gaan ontbijten. Heerlijk op de Lodge met het geluid van de dieren. Daarna omgekleed en naar het zwembad(je).
Ook heerlijk zonnen met uitzicht op de dieren. Daarna wederom een heerlijke lunch. En in de middag lekker rustig bij de tent gezeten.
Na een verkoelende buiten douche ons klaargemaakt voor de game drive. We gingen op pad met 15 personen in 1 jeep!
We reden door de prachtige natuur bij de Lodge en hebben weer veel dieren gespot. Waaronder; zebra's, giraffen, neushoorn, impala's.
Na terug komst weer heerlijk gegeten. En dan naar bed, morgen weer vroeg dag. Op weg naar de tent nog even de sterrenhemel bekeken.

Woensdag 4 maart 2020

Vanochtend jammer genoeg, om 8 uur vertrek vanaf deze plek. Vandaag alweer de laatste lange rit, nl naar Kaapstad onze laatste bestemming.
Een prachtige rit tussen 2 bergketens in van enkele honderd kilometers. De rit ging van de Karoo vallei naar de brede rivier vallei. Onderweg kwamen we weer veel mandelahuisjes tegen in de townships. Dit zijn gratis huisjes voor de zwarte bevolking die Mandela aan de armen had toegezegd. Van het plan komt niet veel terecht, want de zwarten verkopen de huisjes weer.
De reisleider Joop vertelde weer een stuk over de geschiedenis van zuid Afrika, waardoor je toch een ander beeld krijgt van dit land. Doordat Angola en Mozambique onafhankelijk werden, en in beide landen een burger oorlog is hier een opkomst van het communisme ontstaan, waardoor vele Cubaanse soldaten hier vochten, ook tegen Zuid Afrika. Na het vallen van de Berlijnse muur, en ook van de Sovjet-Unie en hierdoor geen Russische steun, is er een vreedzaam referendum gekomen in Zuid Afrika waarbij alle partijen zowel zwarten, blanken, kleurlingen en Indiërs zich hebben uitgesproken voor een nieuwe regering. Onderweg weer gestopt bij de huisrivierpas, waar we heerlijk hebben geluncht. Na de lunch rijden we langzaam het wijngebied in. Onze 1e stop voor Kaapstad was bij het taalmonument.
Vanaf deze plek, ongeveer 60 km, zagen we de Tafelberg liggen. Hier ontdekken we dat je je met de Nederlandse taal je hier aardig kan redden. Daarna gaan we door naar ons hotel. Hier heerlijk gegeten en moe maar voldaan naar bed.

Donderdag 5 maart 2020

Vandaag al om 8 uur vertrek voor de stadswandeling. Langs leuke gekleurde huisjes komen we bij kasteel de goede hoop. Dit is een 5 puntig fort dat in 1664 in opdracht van de VOC is gebouwd en is één van de oudste Nederlandse bouwwerken in Zuid Afrika. Het kasteel is gebouwd om de Nederlandse kolonisten te beschermen tegen aanvallen van land en zee, maar vandaag de dag doet het dienst als museum. Dit is het best bewaard gebleven fort van de VOC.
Daarna rijden we richting Stellenbosch. We bezoeken onderweg een wijnproeverij, waar we een rondleiding krijgen en verschillende wijnen gaan proeven. Daarna door naar Stellenbosch, een leuk stadje, waar we een sites en bites tour hebben. Weer wijn proeven en zuid Afrikaanse hapjes.
Daarna terug naar Kaapstad, waar wij bij de Waterfront zijn afgezet. Hier is het veilig om te winkelen en zijn vele restaurantjes. Hier weer heerlijk gegeten aan de haven en daarna met de taxi naar het hotel.
Welterusten.

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter

• 05 Maart 2020 - 22:49

Ria En Gerard:

Hee Marian en Peter
    Weer geweldige dagen gehad en veel gezien, en aan de foto’s
    Te zien heerlijk weer.
    Geniet ervan en tot gauw
    Veel liefs van ons

• 05 Maart 2020 - 22:55

Marja:

Ha vakantiegangers , nu al jullie verhalen gelezen te hebben is dit ook weer een prachtige reis , geniet er nog even van , groeten van ons

• 06 Maart 2020 - 08:28

Corrie En Jan:

Hoi, wat lekker zo een rustdag op een prachtige plek.
    En dan in de middag weer mooie dieren spotten.
    Die sterrenhemel is daar natuurlijk veel mooier als hier.
    En dan op weg naar kaapstad genietend van al dat moois wat je onderweg ziet.
    Altijd lekker, wijn proeven met lekkere hapjes.
    Daarna fijn winkelen wat betekent dat je weer in een heel andere wereld bent.
    Benieuwd naar morgen.
    Groetjes van ons.