Dinsdag 12 maart 2019 - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dinsdag 12 maart 2019 - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 12 maart 2019

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

12 Maart 2019 | Nederland, Vlijmen

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.

Ik weet het, jullie hebben ruim een week niets gehoord, maar we hadden zo`n drukke dagen in Pattaya. Maar ik zal jullie toch nog vertellen hoe het ons vergaan is.
Op zaterdag 2 maart vertrokken we al om 7.00 uur in de ochtend. Dus dat was al vroeg dag. We moesten een afstand van 420 km afleggen naar Pattaya, Thailand. We hadden een korte koffiestop, maar rond 10.00 uur waren we bij de grens. Dat was tevens ook afscheid nemen van de chauffeur en de cambodjaanse gids. In Thailand stond namelijk een andere bus met chauffeur klaar. We moesten alleen de handbagage zelf meenemen, de koffers werd netjes geregeld. Cambodja waren we snel uit. Wel weer vingerafdrukken afstaan en in de camera kijken. Daarna lopend naar de Thaise grens. Dat was ongeveer 500m lopen. En toen begon het wachten. Het was namelijk ontzettend druk en die Thaise doaniers werken niet zo door. Uiteindelijk duurde het 3 1/2 uur totdat we allen door de doane waren. Het was snikheet in die ruimte en dan al dat volk, wat niet fijn was. Daarna de bus opgezocht en konden we vertrekken richting Pattaya. Eigenlijk was de planning dat we daar rond 16.00 uur zouden zijn, maar dat werd ron 19.00 uur in de avond. Thai Garden Resort was in een woord geweldig. We kregen kamers aan het zwembad.

Zondag 3 maart hebben we niets gedaan. Heerlijk geluierd aan het zwembad en 's avonds heerlijk en goedkoop gegeten bij een typisch thais restaurantje.
Daarna gingen we naar een travestieten show. Je zag bijna niet dat het mannen waren. Geweldig.

Maandag 4 maart zijn we een dag de zee opgegaan. Peter wilde graag vissen, dus met 8 personen een boot gehuurd en de zee opgegaan.
De visjjes beten wel. de ene na de andere vis werd gevangen, daar was de schipper wel wat blij mee, want wij namen die vissen niet mee.
Rond 16.00 uur weer terug bij hotel, waar we nog gezwommen hebben.
's Avonds hadden we een gezamelijk afscheidsdiner, 16 personen hadden namelijk geen verlenging en die vertrokken dinsdag.

Dinsdag 5 maart hadden we om 8 uur onze medereizigers uitgezwaaid en vertrokken wij met 6 personen met de taxi naar de haven. We gingen naar Koh Larn, een tropisch eiland 40 minuten varen vanaf Pattaya. Aangekomen op het eiland gingen we met de bath taxi naar een rustig strand. Hier hadden we een heldere zee met wit zand. Heerlijk!!!
Laat in de middag weer terug naar het hotel. nog even gezwommen in het zwembad, lekker gegeten en lekker vroeg naar bed.

Woensdag 6 maart een rustige!! dag. Om half 10 gingen we naar de big Boeddha. Hier kochten we boeddha beeldjes, die door de monniken werden gezegend. Dit was een bijzonder ritueel. Daarna terug naar hotel en herlijk relaxen aan zwembad. Laat in de middag gingen we naar mini Siam, een soort madurodam(aziatisch). Het Europese gedeelte was leuk opgezet, met oa de eifeltoren, arc de triomf enz. Het Aziatische gedeelte was voor ons wat minder bekent, maar al met al leuk opgezet. 's Avonds naar ht centrum, wat gewinkeld en gegeten.

Donderdag 7 maart gingen we weer naar een ander strand, voorbij Jomtiem Beach. Dit strand en de zee konden niet tippen aan het eiland. Het water was niet zo helder en blauw, en het strand was erg vuil.. Maar toch een leuke dag gehd, er kwamen allerlei verkopers langs en dat was ook wel weer leuk. Pingelen!
's Avonds naar Terminal 21 geweest. Een nieuw winkelcentrum tegenover ons hotel. Daar moesten we geweest zijn. Aan de voorkant stonde 2 vliegtuigen en was een complete landingsbaan gemaakt. Binnen keek je je ogen uit. Elke verdieping was een ander land. met oa de eifeltoren Parijs, de toren van Pisa en de gondels in Venetie. de Golden Gate Bridge uit San Francisco. We keken onze ogen uit. Zelfs op de toiletten waren de thema's steeds anders.

Vrijdag 8 maart wilden we afsluiten met nog een bezoek aan het eiland. Dus weer vroeg vertrokken en heerlijk gerelaxt op het strand.
Bij terugkomst de koffers gepakt en 's avonds hadden we weer een gezamelijk afscheidsdiner en gingen we nog even naar de avondmarkt.

Zaterdag 9 maart werden we om 8 uur 's ochtends opgehaald. Het was ongeveer 2 uur rijden naar de luchthaven. We waren daar dan ook om 10 uur.
Na het inchecken koffie gedronken en wachten. Uiteindelijk vertrokken we met 1 1/2 uur vertraging. We landden om 21.00 uur op Schiphol ipv 19.30 uur. We hadden om 10 voor half 11 de trein naar Den Bosch. Rond kwart voor 12 waren we thuis.
We hebben weer een mooie reis gehad.

Zo zijn jullie ook weer op de hoogte wat we de laatste dagen in Thailand hebben gedaan. De was ligt nu weer gewassen en gestreken in de kast.

Mensen, nogmaals bedankt voor de belangstelling voor onze reis en misschien tot onze volgende reis

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter
En onze medereizigers Truus en Les

• 12 Maart 2019 - 16:57

Carola:

Ik heb genoten Marian van je verhaal, het was leuk te lezen

• 13 Maart 2019 - 05:32

Corrie En Jan:

HOI, fijn om de laatste week nog een inkijkje te hebben in jullie vakantie.
    Veel gedaan nog maar ook veel gezwommen en op witte stranden gelegen. Heerlijk.
    En gepingeld op het stand dat mag niet ontbreken. Leuk hoor.
    Nu jullie weer thuis zijn kun je weer heerlijk nagenieten.
    Mooi reisverslag, leuk om te lezen.
    Groetjes Corrie en Jan

• 13 Maart 2019 - 08:36

Ria Dn Gerardhet Was Leuk Om:

Het was leuk om jullie zo te volgen

Groetjes van ons