Vrijdag 1 maart 2019 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Vrijdag 1 maart 2019 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 1 maart 2019

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

01 Maart 2019 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie lieve en leuke reacties.

Op woensdag hadden we een reisdag. We moesten een afstand van 320 km afleggen. De bestemming is Siem Reap. Er werden onderweg verschillende koffieshops gemaakt en er was onderweg weer een heerlijke lunch geregeld. Rond 16.00 uur in de middag kwamen we aan bij ons hotel. Siem Reap is veel toeristiser dan Phnom Penh. Het hotel was wat ouder, maar was wel nostalgisch. Het heeft een heerlijk zwembad, waarin we een heerlijke verfrissende duik hebben genomen. 's-avonds hadden we een Thaise dansvoorstelling met een buffet maaltijd. Rond half 9 terug naar hotel en naar bed, morgen vroeg dag.

Donderdag 28 februari 2019

Vandaag gaan we verschillende tempels bezoeken, dus we vertrekken al om half 8. Vandaag staan namelijk de indrukwekkende Angkor Watt, Ta Phrom en Angkor Thom op het programma. Het Khmerrijk werd in de 9e eeuw gesticht en heeft 500 jaar gebloeid. Daarna raakte het in verval en werden de vele tempels overwoekerd door het oerwoud. In de 18e eeuw is het herontdekt en sindsdien word het gerestaureerd. Angkor Watt is het belangrijkste tempelcomplex en één van de grootste religieuze bouwwerken ter wereld. Het is gebouwd als model van het hindoeïstische universum en staat afgebeeld op de vlag van Cambodja. Mooi om te zien, maar wel veel lopen. Daarna met een minibusje naar de volgende tempel. Bij de tempel Ta Phrom heeft de natuur de vrije hand gekregen, bomen groeien uit ruïnes van tempels, takken en bladeren vormen een dak boven de tempels en boomwortels woekeren over rotsen en muren. Geen wonder dat hier de film Tomb Raider is opgenomen. Het complex is halverwege de 12e eeuw gebouwd en behoort tot één van de grootste van Angkor. Daarna met het minibusje naar de lunch. Toen ging het mis, een ander busje reed plotseling weg en wij knalden er bovenop. Dat was wel ff een klap, maar we waren gelukkig allemaal ongedeerd. Ons busje mocht niet meer verder rijden, dus moesten we alle 28 in een busje naar ons lunchadres. Dit ging gelukkig goed en na weer een heerlijke lunch bezochten we de laatste tempel, de Angkor Thom, ook een belangrijk tempelcomplex. Dit is een oude hoofdstad met vele iconische bezienswaardigheden zoals de Bayon tempel. Het hele gebied van Angkor is ongeveer 25 vierkante kilometer groot en staat als werelderfgoed op de lijst van Unesco. We hebben vandaag ongeveer 8 km gewandeld met een temperatuur van ongeveer 40 graden. Was dus zeer warm en terug bij het hotel snel een verfrissende duik genomen.

Vrijdag 1 maart 2019

Vandaag een rustige dag. We vertrekken pas om half 9. Vandaag gaan we varen naar het immense Tonle Sapmeer. We maakten een boottocht langs drijvende dorpjes. Daar gingen we ook wat drinken. Er lagen daar vele krokodillen. Ook bezochten we een lotusbloemenfarm. Hier leuke foto's gemaakt. Daarna nog een heerlijke lunch en weer terug naar ons hotel. Vanmiddag 2 tuktuks gehuurd voor 2 uur en met 8 personen de omgeving verkend.we bezochten nog een plaatselijke tempel, rijstvelden en een klooster. Daarna naar het hotel, weer een verfrissende duik in het zwembad genomen en vanavond weer heerlijk gegeten.
Nu gaan we heerlijk slapen. Morgen weer een reisdag naar Pattaya, Thailand.
Afstand 420 km.
Welterusten en tot gauw

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter
En onze medereizigers Truus en Les

• 01 Maart 2019 - 12:45

Corrie En Jan:

Hoi vakantiegangers. Wat hebben jullie weer veel gedaan en gezien.
    Fijn ook om na een drukke dag een rustige dag te hebben met een
    boottochtje.
    Leuk om het allemaal te volgen.
    Morgen weer op naar thailand.
    Lekker genieten en lieve groeten.
    Corrie en Jan

• 01 Maart 2019 - 17:33

Ria En Gerardhoi :

Hoi vakantie vierders wat een belevenissen allemaal !!!!!
    Weer. Wel veel gezien en frisse duiken genomen , morgen weer
    terug naar Thailand. Minder die aanrijding maar gelukkig niemand gewond. Geniet ervan en op naar jullie volgende verslag , leuk om het te lezen. Vv v Vele groetjs Ria En Gerard

• 01 Maart 2019 - 17:55

Marieke: