Zondag 24 februari 2019 - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Zondag 24 februari 2019 - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Zondag 24 februari 2019

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

24 Februari 2019 | Cambodja, Khett Batdambang

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke en lieve reacties.

En dan nu weer verder met ons verslag.
Op zaterdag 23 februari vertrekken we weer om half 8, dus om half 6 opgestaan. Vandaag gaan we Bangkok verlaten en op weg richting Cambodja. We moeten een afstand van 350 km afleggen, dat word dus een pittige reis. We hebben een overnachting in Chanthaburi. Dat ligt ongeveer 70 km van de grens met Cambodja. 's Middags waren we gearriveerd en hebben we een waterval bezocht, alwaar we ook geluncht hebben toen in het stadje een edelstenenmarkt bezocht en we hebben een katholieke kerk bewonderd, die 100 jaar geleden door de Vietnamezen gesticht is. Daarna door naar ons hotel/resorts. Heerlijk bijkomen van de reis en 's avonds gezamenlijk een heerlijk diner genuttigd.

Zondag 24 februari

Vandaag weer vroeg op, we vertrekken nl weer om half 8. Rond 9 uur waren we bij de grens. Dus eerst moesten we Thailand verlaten en daarna in de rij om Cambodja binnen te mogen. Dit alles duurde ruim 1 1/2 uur. Daarna overstappen in een andere bus. En jawel, we hadden zelfs WiFi in de bus. Ook maken we kennis met de engelssprekende Cambodjaanse gids, Rocky. We vervolgen onze reis in Cambodja naar de stad Battambang. We rijden eerst naar de Phnom Bank in Jill en trotseren ongeveer 250 treden om de Prasat Bannontempel ( een tempel uit de 12e eeuw) te bereiken. Om de tempel te bereiken was eigenlijk 327 treden, maar het laatste stuk vond ik te steil en ik vond het goed zo. Vanaf hier had ik ook al een prachtig uitzicht. Na de lunch richting hotel, alwaar we nog gauw een duik in het zwembad namen. Daarna snel douchen, om 16.45 uur vertrokken we weer, voor zonsondergang , naar de heuveltop What Phnom Sampeau. Hier vliegen wel miljoenen vleermuizen uit tijdens de zonsondergang. Een mooi spektakel!!!
Daarna terug naar Battambang, waar we gingen dineren.
Dit waren weer mooie dagen. Hier in Cambodja is de tijd stil blijven staan.

Tot de volgende keer
Groetjes en veel liefs
Marian en Peter
En onze medereizigers Truus en Les

• 24 Februari 2019 - 14:15

Petra:

Hallo marian en peter
    Wat een mooi reisverslag
    Hier alles goed ook mooi weer hier
    Peter voor jou de uitslagen van het voetbal
    Ajax 1/5gewonnen van ADO
    PSV Feyenoord 1/1 gelijkspel
    Groetjes van ons fijne vakantie

• 24 Februari 2019 - 15:08

Corrie En Jan:

Hoi vakantiegangers leuk hoor om na zo een dagje met de bus toch nog iets ontspannends te kunnen doen.
    En daarna weer lekker te eten met de groep.
    Lekker luxe een bus met wifi je kunt niet zonder.
    Knap hoor Marian 250 treden.Goed is goed.
    Krijg je klapkuiten van hahaha.
    Die vleermuizen maken zeker ook wel veel lawaai met zn allen.
    Groetjes ook aan Truus en Les.
    We horen vast nog meer van Cambodja.
    Corrie en Jan

• 24 Februari 2019 - 15:56

Carola:

Ik blijf het zo leuk vinden jullie verhalen...
    ik lees ze graag !! Lekker verder genieten

• 25 Februari 2019 - 08:38

Ria En Gerard:

Weer n heerlijk reisverslag om te lezen!!!
    Nou Marian toch goed je best gedaan hoor
    Dus Cambodja bevalt jullie wel. Geniet ervan en tot t
    volgende verslag

Groetjes van Ria en Gerard

• 25 Februari 2019 - 19:11

Mieke:

Hallo stelletje actievelingen :-)
    wat een leuk verslag weer Marian...dat je er de energie nog voor hebt na al die excursies en transfers. Kei goed.
    Hoop dat je het volhoudt, want het is leuk om te lezen.
    Veel plezier daaro
    groetjes