Dinsdag 20 februari 2018 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 februari 2018 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 februari 2018

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

20 Februari 2018 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor de leuke en lieve reacties.

Na een aantal dagen gaan we nu weer verder met ons verslag. We hebben drukke dagen gehad en het internet in Bangkok was slecht en 2 dagen helemaal geen elektriciteit bij de River Kwai. Maar nu hebben we een goede verbinding.
Zaterdag middag hebben we een klong tour gemaakt door de klongs (rivieren) in Bangkok. In een longtailboot over de Chao Phraya rivier langs de enorme torens en bezienswaardigheden gevaren. Hierna overgestapt in een Rice Barge, een traditionele teakhouten boot, waar we heerlijk hebben genoten van allerlei soorten tropisch fruit. Na deze mooie tocht terug naar ons hotel.
Vanavond zijn we gewandeld naar Khao San road, de backpackstreet van Bangkok. Een gezellige straat met heerlijke restaurantjes en veel shops. Na het eten wat rondgewandeld, maar we wisten later niet meer hoe we terug naar het hotel moesten. Dus uiteindelijk maar de taxi genomen.

Zondag 18 februari 2018

Vandaag al vroeg op voor onze 2 daagse tour naar de River Kwai.
Om 6.15 uur werden we opgehaald en rond 9 uur waren we in Kanchanaburi. Als eerste brachten we een bezoek aan het Thailand-Burma Railway Centre, een interactief museum. Hier kwamen we veel te weten over de Thailand-Birma spoorlijn, die gebouwd werd in de tweede wereldoorlog. Hierna bezochten we de begraafplaats van de gevangenen, die omgekomen zijn bij de aanleg van de spoorlijn. Op deze begraafplaats liggen vele Nederlanders (ongeveer 2900). Dit was erg indrukwekkend, maar moet wel herinnerd blijven, dit mag nooit meer gebeuren!!!
Hierna op de boot gestapt en naar de River Kwai Bridge gevaren.
Hier nog wat foto's genomen en dan met een longtailboot over de River Kwai naar de River Kwai Jungle Rafts gevaren alwaar we onze overnachting zullen hebben. Hier hebben we geen elektriciteit. Dit is erg knus. Wel een zaklamp meegenomen. Na de lunch heerlijk vrije tijd en ook nog gezwommen(gedreven) met een zwemvest in de River. Hier is een sterke stroming. Dit was heerlijk verfrissend. Laat in de middag een mon dorp bezocht. Deze bevolkingsgroep komt oorspronkelijk uit Birma. 's avonds heerlijk gegeten, nog wat gedronken met een stel uit Denemarken en dan naar bed. Dan merk je pas hoe donker het kan zijn.

Maandag 19 februari

Vanochtend na het ontbijt brengen we een bezoek aan de Hellfire Pass Memorial. We zijn via trappen naar beneden gegaan om bij het stuk van de spoorlijn te komen die dwars door de bergen is aangelegd en waarbij vele gevangenen om het leven zijn gekomen. Dit is erg indrukwekkend wat zich hier heeft afgespeeld. Hierna met een open jeep naar het restaurant voor onze lunch. Dan weer verder met de bus naar het treinstation voor een treinrit met de boemeltrein over de oude spoorlijn. Daarna weer terug naar Bangkok waar we rond 19.30 uur bij ons hotel waren.
Dit waren 2 mooie indrukwekkende dagen.

Dinsdag 20 februari 2018

Vandaag vertrek naar Kon Chang. We werden om 10.00 uur opgehaald in ons hotel in Bangkok. Helaas geen busje maar een grote terreinwagen (toyota).
De chauffeur keek verbaasd. Vier personen met bagage. Hij belde met zijn baas en maakte ons duidelijk dat we moesten instappen. Peter had al geholpen met de bagage. Peter zat voorin en wij met z'n drieën achterin. En dat voor een rit van bijna 6 uur.en dan nog met een chauffeur die geen woord Engels spreekt. We hadden een stop van 5 minuten. We waren dan ook blij dat we om 16.00 uur bij ons hotel aankwamen. Maar het was de moeite waard. Een schitterend hotel, pal aan een wit zandstrand en een helder blauwe zee, dan ben je de ongemakken gelukkig snel vergeten.

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter en onze medereizigers Truus en Les

• 20 Februari 2018 - 22:52

Mieke:

ha vakantiegangers!! wat zijn jullie toch vreselijk actief bezig! Geloof niet dat ik het na zou kunnen doen hoor...kei stoer. Erg indrukwekkend wat jullie allemaal zien en meemaken. Leuk dat ik een beetje mag meereizen xxx
    groetjes uit een koud, maar redelijk zonnig Nederland
    Mieke

• 21 Februari 2018 - 09:07

Corrie En Jan:

Hallo avonturiers. Gevaren door de klongs beetje verdwaald in Khao San Road. Aktief hoor. Die overnachting in de jungle rafts lijkt ons ook spannend zo zonder stroom. Zo hebben jullie weer veel gezien in 2 dagen. Na een zware reis weer lekker aan het strand. Heerlijk. Wij blijven jullie volgen. Groetjes Corrie en Jan

• 21 Februari 2018 - 12:11

Ria En Gerard:

Hee luitjes wat zijn jullie actief weer heel veel gezien !!!!
    Heel leuk om julli verhalen te lezen

Groetjes aan iedereen

• 21 Februari 2018 - 18:49

Karin:

Weer prachtige verhalen wat is het toch een mooi land
    Grtjs Tonnie karin