18 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 18 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

18 februari 2016

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

18 Februari 2016 | Indonesië, Sanur

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke en lieve reacties.

Hier komt dan ons laatste verslag vanuit Bali. Morgen vertrekken we weer richting Nederland.

Deze laatste week hebben we eigenlijk alleen maar heerlijk genoten van zon, zee en rust. Zaterdag was het nog niet zo best. Overdag al wat regen,gevolgd in de nacht door zwaar onweer,zo erg hebben we niet eerder meegemaakt.
Maar vanaf zondag hebben we geen regen meer gehad en was het heerlijk zonnig. Op zondag gingen we geld wisselen. We zijn Sanur ingewandeld en op straat bij een money changer gingen we geld wisselen. 100 euro en daar zouden we 1.510.000 rps voor krijgen. Die jongen telde allemaal briefjes van 50.000, dus we moesten 30 briefjes krijgen. Peter zei al tegen mij dat het niet klopte, dat het maar 20 briefjes waren. Dus nogmaals tellen, en toen waren het er 30. Toen moest er nog 10.000 bij, hij kwam met een briefje van 50.000 en ik moest 40.000 teruggeven,wat ik niet had. Hij geeft vervolgens 2 briefjes van 5.000 en legt dat briefje van 50.000 op een stapeltje van 10 en legt het in de la. Het ging zo snel dat wij beiden er geen erg in hadden.
Hierna zijn we gaan eten en toen terug naar het hotel. Op onze kamer kwamen we erachter dat we opgelicht waren. En wel voor 500.000 rps wat neerkomt op ongeveer 34 euro,wat hier bijna een maandsalaris is.
Dat was dus behoorlijk balen. De volgende ochtend bij het ontbijt een Ned. Manager aangesproken en die raadde ons aan om zo snel mogelijk terug te gaan. En toch proberen ons geld terug te krijgen. Na het ontbijt zijn we dus terug gegaan,gewapend met ons fototoestel. Gelukkig waren die beide jongens er en Peter maakte meteen foto's. Daar schrokken ze toch wel van en Peter maakte meteen duidelijk dat wij ons geld terug wilden. Hij wilde ons 300.000 geven,wat dus al schuld bekennen is,maar wij wilden onze 500.000.
En dat gaf hij ons toen meteen,wel met wat tegenzin, maar toch.
Zo zie je maar, we staan er met z'n tweeën bij en zien het geen van beiden.
De rest van de vakantie hebben we niet meer gewisseld maar gepind. Dat is toch wel het veiligst.
Verder hebben we een heerlijke week gehad. Veel zon

• 18 Februari 2016 - 16:01

Corrie En Jan:

Opgelicht waar je bij staat. Ook dat moet je een keer meegemaakt hebben. Wel stoer om terug te gaan. Fijn dat ook de laatste week lekker genieten was. Voor morgen een goede reis en voorspoedige thuiskomst. We zien jullie gauw. Groetjes van ons.

• 18 Februari 2016 - 16:44

Henny:

Nu alweer afgelopen de vacantie ,wat gaat het toch snel,je had ze ook nog wel een fooitje kunnen geven,die geldwisselaars ,hadden ze ook een goede dag,maar wie weet hoe vaak dit zo gebeurt,fijne terugreis,ik ben in de ziektewet .

• 18 Februari 2016 - 19:21

Ria En Gerard:

Jullie maken t toch ook allemaal mee !!!!
    Leuk dat jullie nog zon fijne week hebben gehad .
    Een hele goede terug reis en we zien jullie gauw.
    Groetjes van ons

• 18 Februari 2016 - 22:28

Lesley & Truus :

Gelukkig de laatste week droog en veel zo'n. Dat zijn de broodnodige vitamientjes want we hebben nu een beetje winters weer.. en onweer in de tropen is veel heftiger als hier. Maar wat een vuile oplichters, maar petje af dat jullie je geld toch terug hebben gekregen. Oké lieve mensen goede terugreis (jullie landen 7.33u Nederlandse tijd?) Tot gauw xxx

• 19 Februari 2016 - 12:36

Tonnie:

Oplichters in t buitenland hi hi fijne reis terug grtjs tonniekarin