13 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu 13 februari 2016 - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

13 februari 2016

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

13 Februari 2016 | Indonesië, Sanur

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor jullie leuke en lieve reacties.

Na onze heerlijke dagen op het eiland Gili Trawagan hebben we weer 2 heerlijke dagen in het Mercure hotel gehad. We zijn ook naar het centrum van Sanur gelopen en langs de zee weer terug. Een wandeling van bijna 2 uur.
'S Avonds heerlijk eten bij Retro. Daar kennen ze ons inmiddels, maar het eten is daar ook zo lekker!

Op donderdag 11 februari stond onze gids/driver Gusthi om 9.00 uur in de lobby ons op te wachten voor onze trip naar Lovina. Onze eerste stop was Ubud. Deze stad is erg toeristisch. We hebben het koninklijk paleis bezocht, dat dateerd uit omstreeks 1300. Hier koffie gedronken en daarna verder richting Lovina. We rijden door een prachtige omgeving, door dorpjes en rijstvelden. Helaas begint het onderweg weer te regenen. Na onze lunch, met weer een mooi uitzicht, maar helaas door de regen een stuk minder zicht, gaan we weer verder door de bergen en zitten opeens op een hoogte van 1300 meter. En regenen!!!!!!!
Uiteindelijk komen we aan bij het Beratan meer om de Beratan tempel (tempel van het water) te bezichtigen.
Hierna vervolgen we onze weg naar de GitGit watervallen. Er zijn 3 watervallen maar Gusthi heeft ons naar de mooiste en minst toeristische waterval gebracht. We waren eigenlijk de enigen die daar in de stromende regen liepen. En we moesten goed uitkijken dat we niet uitgleden op die gladde stenen. Het was de moeite waard, het was schitterend.
Hierna verder naar Lovina, waar we rond 18.00 uur bij ons hotel waren.
Om 19.30 uur zijn we gaan eten met Gusthi en daarna naar bed. De volgende ochtend hadden we een wake up om 05.30 uur.

12 februari
Vandaag dus al vroeg op. Om 6.00 uur moesten we op het strand klaarstaan, we zouden namelijk dolfijnen gaan spotten. We gingen met 4 personen in een bootje. We zaten achter elkaar. Het was zeker een uur varen, midden op zee en het was nog donker. Rond 7.00 uur was het licht. Ik had er een hard hoofd in dat wij dolfijnen zouden gaan zien, maar waarachtig, er zwommen ontelbare dolfijnen, schitterend. We konden filmen en foto's maken.
Na ruim een half uur gingen we weer terug naar het hotel. Eerst douchen daarna een ontbijt genuttigd. Om 10 .00 uur vertrokken we weer. We bezochten als eerste de grootste boeddhistische tempel op Bali, de Bhudis tempel. Hier staat ook wel de borobudur in het klein. We hebben de echte jaren geleden op Java gezien, maar deze was wel net zo mooi.
Daarna vervolgden we onze rit naar Banjar, waar we de Hot spring tempel hebben bezocht. En helaas begon het ook weer hard te regenen.
We zouden een mooie tocht door de bergen hebben met mooi uitzicht op de rijstvelden, maar de regen heeft het verpest. Toch hebben we een mooie rit gehad. Het was ook ontzettend druk onderweg, dus we hadden toch wel veel te kijken. We zijn door de bergen en dorpjes weer terug gereden naar Sanur.
Aangekomen bij ons hotel hebben we afscheid genomen van Gusthi.
Hij heeft ons veel van het eiland laten zien. We zijn helemaal verliefd geworden op Bali.

Vandaag hebben we heerlijk rustig aan gedaan. De hele nacht heeft het geregend en geonweerd. Zelfs vanochtend regende het nog. Maar na een lang ontbijt werd het droog en zijn we op het strand gaan liggen.
De zon scheen wel niet, maar het was heerlijk zo en we zijn toch wel licht verbrand.
We gaan nu zometeen weer heerlijk eten. En verder lekker rustig aan doen.

Groetjes en veel liefs
Marian en Peter

• 13 Februari 2016 - 16:13

Corrie En Jan:

Wat fijn om weer iets van jullie te horen. En wat hebben jullie weer veel gezien. Tempels paleizen watervallen het zal allemaal prachtig zijn. We leven helemaal mee. Leuk hoor. Die dolfijnen is natuurlijk ook een kadootje echt boffen. Groetjes Corrie en Jan

• 13 Februari 2016 - 19:25

Ria EnGerard:

Hallo daar wat hebben jullie weer veel gezien en ondernomen , geweldig.
    Jammer van de regen !!!!
    Maar dat nemen jullie maar op de koop toe , ook hadden jullie n geweldige gids
    anders hadden jullie niet zoveel gezien toch ?
    Vele groetjes Ria en Gerard

• 13 Februari 2016 - 22:52

Lesley & Truus :

Prachtig beschreven jullie uitstapjes. Maar wat me dwars zit is toch wel die tocht in de bergen in de stromende regen envanjehoempahoempahoempa ook nog op 1300 meter hoogte pffff. Tja je weet dat ik hoogtevrees heb dus dat gaat nog spannend worden in september! Oké lieve mensen groetjes en veel plezier nog xxx

• 14 Februari 2016 - 13:35

Karin:

Geweldige reis zo te lezen xxxx

• 14 Februari 2016 - 16:38

Yolanda:

wat een geweldige reis zijn jullie weer aan het maken wel wat jammer van de regen maar de dolfijnen hebben dat zeker goed gemaakt geniet er nog ff van xxx

• 15 Februari 2016 - 15:42

Emmy:

Hi die vakantiegangers,
    Het blijft leuk om wat van jullie te horen.
    Wat zo'n relatief klein eiland toch allemaal te bieden heeft en ook goed om te lezen dat jullie het zo goed kunnen vinden met de gids Gusthi.
    Hij heeft jullie wel heel veel moois laten zien.
    Geniet ervan met de hartelijke groetjes van Emmy.

• 15 Februari 2016 - 16:37

Mieke:

Hoi Marian en Peter,
    weer een mooi reisverslag!
    Zonde dat het zoveel regent, maarrrrrr...liever op Bali in de regen dan hier ;-)
    Geniet ervan.
    groetjes
    Mieke

• 17 Februari 2016 - 19:37

Grada:

Hoi Vakantiegangers

Wat leuk om te horen dat het daar zo mooi is en dat jullie er zo van genieten.
    En zo'n gids is wel de moeite waard merk ik uit jullie verhalen!
    Nog heel veel plezier daar!!

Groetjes Dre en Grada