dag 13,14 en 15 - Reisverslag uit Xóm Trong, Vietnam van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 13,14 en 15 - Reisverslag uit Xóm Trong, Vietnam van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 13,14 en 15

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

02 Oktober 2013 | Vietnam, Xóm Trong

Hallo lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie leuke reakties.
We zijn nu in Hanoi voor onze laatste 2 dagen.

We gaan nu verder met ons verslag.
Op maandag 30 september was om 6.00 uur de wake up en om 7.30 uur vertrokken we. We hadden een ruim 2 uur durende vaartocht in kleine roeibootjes , waar we met 4 personen in zaten en die door een Vietnamees werd geroeid. Heel bijzonder! We gingen door 6 grotten waarvan de eerste heel lang en laag was, we moesten constant bukken. Het was zo mooi de natuur en de grotten, die helemaal verlicht waren. Tijdens de vaartocht begon het weer te regenen, maar op het einde brak er een waterig zonnetje door. Na de vaartocht gingen we "lunchen" al om 10.30 uur! Om 11.45 uur vertrokken we voor een 5 uur durende rit naar Mau Chau, wat in de bergen ligt. We hadden onder weer eens slecht weer en op de bergen zagen we praktisch niets meer. Petje af voor de chauffeur! De laatste 800 meter moesten we lopen naar de home stay. Dit gedeelte was echt het oude Vietnam. Allemaal houten huizen op palen. Hier leven voornamelijk Thai, die niet uit Thailand maar uit China komen. We kregen wat vrije tijd om rond te kijken in de " winkeltjes". 's Avonds hadden we diner en daarna een dansvoorstelling.
Daarna gingen we naar bed. We sliepen met z'n allen in een grote ruimte, door gordijnen gescheiden op matrasjes op de grond. Was wel hilarisch! 's Nachtslot regende het hevig. Blijkbaar was dit een uitloper van een andere tyfoon die over Hue heen was gegaan, daar waren wij enkele dagen eerder. Na het ontbijt hadden we een 2 uur durende wandeling. Het was op dat moment gelukkig droog, maar het was goed modderig. We wandelden door het dorp, zagen hoe de mensen hier leven, kwamen bij een school en wandelden door rijstvelden. Er liepen honden, kippen, ganzen en koeien op het pad. Na de wandeling kregen we alweer de lunch en om 11.30 uur vertrokken we naar Hanoi. Onderweg regende het weer op zijn best maar rond 16.00 uur, toen we in Hanoi aankwamen was het droog. We hadden weer een mooi hotel en hadden even tijd om te douchen en daar na gingen we naar het waterpoppentheater. Dat was heel bijzonder. Het verkeer is hier een echte chaos.het is dan ook ontzettend eng om over te steken. Je moet weer je verstand op nul zetten. Niemand houd zich hier namelijk aan de verkeersregels.
Vandaag gaan we Hanoi verkennen met de groep.

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 02 Oktober 2013 - 12:01

Corrie En Jan:

Hoi luitjes mooie fotos. Geeft een mooi beeld van wat jullie zien. Volgende keer rubber laarzen meenemen. Is weer eens iets anders. Grapje groetjes en tot gauw. Corrie en jan

• 02 Oktober 2013 - 18:12

Karin:

Heb de foto's gezien nu, ziet er mooi uit daar
    Veel plezier nog de laatste dagen
    Grtjs karin