dag 5,6,7 en 8 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 5,6,7 en 8 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 5,6,7 en 8

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

11 Juni 2011 | Sri Lanka, Kandy

Hallo lieve allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties en we proberen weer de draad op te pakken van ons reisverslag van onze reis.

Woensdag 8 juni 2011,

Vandaag om 8 uur vertrek vanuit ons hotel naar de oude ruinestad polonnaruwa.Hier zijn nog de oude resten van het vroegere paleis. Het was hier ontzettend warm. Er zaten hier verschillende soorten wilde apen. Mooi om te zien, als ze je maar niet lastig vallen.Lunch hebben we bij het hotel gebruikt. 's Middags hadden we een optionele excursie gemaakt. We gingen met een jeep de binnenlande in.Zo kon je zien hoe de plaatselijke bevolking leeft. We reden langs een soort kanaaltje waarin gezwommen en gewassen werd.In de middel of nowhere hadden we een stop en werden er heerlijke coctails gemaakt.De dag werd weer afgesloten met een gezamelijk diner.

Donderdag 9 juni 2011

Vandaag om 8 uur vertrek uit dit hotel.De reis gaat richting Kandy.
Onderweg gaat de leeuwenrots in Sirigiya beklommen worden. Er zijn maar 7 personen die de rots gaan beklimmen.De rest kan heerlijk ontspannen bij een lux hotel.Enkele dames,waaronder Marian, genoten van een heerlijke voetmassage in de tuin. Na de lunch verder richting Kandy.Onderweg nog een stop bij een zydeweverij en een kruidentuin.
De weg naar Kandy was ver want we konden niet echt hard rijden, daar we over de bergen moesten.We waren pas laat in ons hotel wat inhield dat we ook laat ons diner hadden.'s Avonds nog gezellig wat gedronken op het dakterras.

Vrijdag 10 juni 2011

Vandaag konden we eigenlijk uitslapen want we vertrokken pas om 8.30 uur.Maar wij waren al vroeg op, we moesten nl verhuizen daar onze kamer keivochtig was en erg muf rook. Het was de verhuizing wel waard, want de kamer die we nu kregen was wel wat luxer.Na ons vertrek hadden we eerst een stop bij een edelstenenfabriek.Daarnahadden we een stop bij een winkeltje wat een stichting was voor weeskinderen.Hier dronken we een heerlijk kopje koffie en thee.Onderweg weer een stop om wat lokaal fruit te proberen.Daarna verder naar het olifanten weeshuis.Hier verblijven olifanten die verstoten zijn door de groep of weesjes. Hier gebruikten we de lunch aan het water, alwaar de olifanten gingen baden.Prachtig om te zien.
De dag werd afgesloten met een voorstelling van de Kandydansers.

Zaterdag 11 juni 2011

Vandaag vertrokken we weer om 8.30 uur. We maken vandaag geen gebruik van de bus, daar we ons programma van vandaag te voet kunnen afleggen.We gaan vandaag de tempel van Kandy bezoeken. Dit is de belangrijkste tempel van Sri Lanka.Op het moment dat wij er waren brachten de monnikken hun offers, wat ze 3x per dag doen.Rond 10.30 uur terug bij het hotel en de rest van de dag konden we zelf indelen. We zijn gezellig gaan shoppen, alleen zijn de mensen hier ontzetten opdringerig.Lastig gewoon.
Om 5 uur hebben we een heerlijk sri lakese massage gehad, heerlijk ontspannen.Zojuist hebben we het diner genuttigd en zometeen moeten de koffers weer gepakt worden, want morgen gaan we weer verder.

Wij willen jullie vanuit Sri Lanka een fijne pinksterdagen wensen en hopelijk word het weer bij jullie een beetje beter.

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 11 Juni 2011 - 16:53

Corrie En Jan :

Wat wij hier lezen is dat jullie echt genieten. Maar ja met lekkere coctails voetmassages en sri lankese massages kan dat ook niet missen. Hebben jullie ondanks die lastige mensen toch nog leuke inkopen gedaan? Let op het gewicht niet te veel kopen. Groetjes en tot het volgende reisverslag.Corrie en Jan

• 11 Juni 2011 - 20:04

Karin. Tonnie:

Jullie maken weer een mooie reis zo te lezen , we houden jullie reisverslag in de gaten erg leuk grtjs uit een zonnig 34c turkije tonnie karin

• 12 Juni 2011 - 09:35

Petra:

hoi peter en marian
    ook fijne pinksterdagen voor jullie
    en tot het volgende reisverslag
    groetjes petra en helma

• 14 Juni 2011 - 07:33

Carla & Ad:

Leuk jullie verslagen te lezen , nadat wij terug kwamen uit Maderia.
    Prachtig eiland voor een volgende trip van jullie ( we verdenken Marian er namelijk van dat ze daar al mee bezig is ) maar geniet nu eerst van al deze indrukken .
    nog heel veel plezier en nogmaals geniet en relax .
    gr Carla & Ad

• 14 Juni 2011 - 15:14

Sjannie Kipping:

zo te horen een geslaagde vacantie
    we houden het reis verslag van jullie in de gaten.
    nog hier veel plezier groetjes