dag 2,3 en 4 - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 2,3 en 4 - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 2,3 en 4

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

07 Juni 2011 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Hallo lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en hier komt dan ons volgend verhaal.

Dag 2, zondag 5 juni 2011
Vandaag begint de rondreis echt.Dus om 6.15 uur wake-up,om 7.00 uur koffers op de gang , ontbijten en om 8 uur vertrek.
Vandaag reizen we naar Anuradhapura.Onze eerste stop is in Negombo, alwaar we de vismarkt bezoeken. Zover je op het strand kon kijken, lag er vis op netten te drogen. De vrouwen legden de vis te drogen, dit is een proces van 3 dagen en die vis moet om de 3 uur gedraaid worden.Na een korte wandeling ging de reis verder, we moesten bijna 200 km reizen.Onderweg nog een koffiestop en een stop voor de lunch.'s Avonds tegen 18.00 uur kwamen we aan bij ons hotel.Het was een lange rit, vooral de wegen hier zijn niet zo best en de bus had een kleine mankement, waardoor ie niet zo hard kon rijden.Blijkbaar iets met de stabiliteit, wat gelukkig de volgende dag verholpen was.Dit hotel was wel luxer dan het eerste.'s Avonds een heerlijk diner, nog wat gedronken met een deel van de groep en toen gaan slapen.

Dag 3 , maandag 6 juni 2011
Vandaag weer vertrek om 8 uur, alleen het verschil de koffers hoefden niet op de gang, daar we 2 nachten in dit hotel verblijven.De bus was gelukkig gemaakt en konden we vertrekken naar de oude stad. Hier moesten de schoenen uit want het is hier allemaal heilige grond. De stad was 700 jaar voor christus gesticht door 700 uit India verbannen mensen. Het was erg warm, gelukkig hadden we sokjes meegenomen.Anuradhapura was de vroegere hoofdstad van Sri Lanka.
De lunch hebben we gebruikt in het hotel aan het zwembad, heerlijk met een fruitcoctail!!!
Om 15.00 uur vertrokken we weer om een bergtempel te bezoeken.Boven aangekomen, kon je weer 3 afzonderlijke beklimmingen maken naar heilige plaatsen. Marian durfde de steile klim niet aan, Peter heeft er 2 beklommen, en dat in die hitte.Op weg naar beneden werden we vergezeld door apen.Deze dag werd afgesloten met een gezamelijk diner.

Dag 4, dinsdag 7 juni 2011
Vandaag weer vroeg dag, 6.15uur wake-up,7.00 uur koffers op de gang en om 8.00 uur vertrek Vandaag gaat de rit naar polonnaruwa.Onze eerste stop is in Dambulla, alwaar er eerst gestopt word voor koffie, thee of fris, hierna naar de rock-tempel Dambulla, alwaar er even gestopt word voor een foto te maken.Even later bij de rock-tempel die boven op een berg lag. Hier is alles uitgehakt uit de rotsen, prachtig.Dit was weer een stevige klim, maar zeer zeker de moeite waard.Daar zaten veel apen, echt brutale apen!!Er stond een vrouw foto's te maken van het uitzicht en ze had een plastic tasje naast zich neergezet. Dit moet je dus niet doen waar apen zitten. Er kwam een aap die het tasje pakte en alles eruit haalde, waaronder 2 banaantjes, die de aap meenam.Het was voor ons wel vermakelijk en leverde ons leuke foto's. Na een heerlijke lunch gingen we naar de olifanten. Daar hebben we een uur durende rit op de olifant gemaakt. Hierna ging de rit verder naar ons hotel. Onderweg kwamen we wilde olifanten tegen, die gewoon de weg oversteken, hilarisch om te zien.
Zometeen hebben we weer een gezamelijk diner.

Dit was weer voor een paar dagen een reisverslag. We hopen dat jullie het amusant vinden en proberen zogauw mogelijk weer een verslag te plaatsen.

Groetjes en veel liefs

Marian en Peter

• 07 Juni 2011 - 14:40

Gonnie :

hallo peter en marian leuk om dit te lezen we zijn benieuwd naar de fotos

• 07 Juni 2011 - 16:12

Corrie En Jan :

Wat een vol schema. Leuk de vismarkt meteen aan het strand. Wat een goed idee van die sokjes.Dan die bergtempel ik was even bang dat het om een muziektempel ging ........grapje.Wel mooi zeker boven op een olifant. Wij vinden het zeker amusant en kijken uit naar het volgende reisverslag. groetjes corrie en jan

• 07 Juni 2011 - 20:31

Remko En Yolanda:

wat een ervaring wij zijn nou al nieuwsgierig naar de foto's
    geniet ervan

• 08 Juni 2011 - 20:03

Fam Dekkers:

Hey (o)pa en (o)ma,

Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien!!
    Super leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Geniet van jullie verdere avonturen en kijk uit..., met al die beklimingen en apen..;-)!

Heel veel liefs Hein, Kim en dikke knuffels van Evy en Lynn