laatste dag rondreis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu laatste dag rondreis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

laatste dag rondreis

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

13 April 2010 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve allemaal

Hier dan weer eindelijk een bericht uit het warme Thailand. Allereerst wil ik jullie een niet zo leuke mededeling doen. Afgelopen vrijdag, 9april kregen wij ´savonds een telefoontje van de kinderen dat het met Timo nie3t goed ging. Wij moestern de beslissing nemen dat Timo een spuitje zou krijgen om in te laten slapen. Hij was de afgelopen dagen zo ziek geworden dat bleek dat hij in zijn lichaam volopkanker had. Er kon niet meer gewacht worden tot wij terug zouden zijn. Wij hadden de toestemming gegeven,maar ge3lukkig was het niet nodig, want zo´n uniek hondje als Timo was,is hij vredig ingeslapen in de armen van Helma en in het bijzijn van Mark, bij Helma thuis.Wij hebben een vervelende nacht en dag gehad,Helaas zitten wij hier in het verre Thailand en kunnen niet veel doen, maar gelukkig hebben de kinderen alles goed voor ons geregeld en moeten wij toch de draad weer op zien te pakken.

Maar nu gaan we verder met ons reisverslag.

Donderdag 8 april.

Vanochtend hadden we geen wake-upcall.We vertrokken pas om 10 uur voor een fietstocht door het landelijke Loei.De fietstocht is aanzienlijk ingekort door de warmte. Het is nu al ruim 40 graden!!!
We3 konden ook geen bezoek brengen aan de school, daar het vakantie was, dus ook geen voetbalwedstrijd.Na de fietstocht hadden we een lunch en daarna gingen we terug naar het hotel, waar we heerlijk hebben gezwommen.Om 17.00 uur vertrokken we weer naar de farm waart we een barbeque kregen aangeboden. De sfeer en de rust was geweldig, als ook het eten.Er was voldoende eten rn drinken.Rond 22.15 uur terug in hotel waar we moe maar voldaan gingen slapen.

Vrijdag 9 april

Vandaag was het weer vroeg dag, daar we om 7.30 uur vertrokken. Vandaag gaan we naar Phitsanulok. Onderweg bezoeken we de Wat Niramit.Een mmoie tempel waar veel monnikken leven.Dit is een van de mooiste tempels van Thailand. De stichter heet Wang Pho Phra Maha Phan Sila Wisuttho. Hij ligt daar gebalsemd in een kist en er staat een wassen beeld van hem, die wel heel erg echt lijkt.Na de lunch kwamen we aan in het hotel, alwaar we heerlijk konden ontspannen aan het heerlijke zwembad. Om 18.30 hadden we een heerlijk buffet in het hotel, waarna we om 20.15 uur vertrokken voor een stadsrondrit met een rishka)fietstaxi' door de stad.We hadden een stop bij een markt met kramen met gefrituurde insekten.Een ware delicatesse hier!!!nadat we weer verder gingen kwamen we bij de vliegende groentemarkt.Hier moest je op een podium gaan staan en proberen de groente te vangen die3 de kok omhooggooide. Daarna terug naar het hotel waar we het onstellende nieuws kregen.We hebben eeb vreselijke nacht gehad, maar zaterdag hebben we de draad weer opgepakt.

Zaterdag 10 april

Vandaag hadden we een lange busdag voor de boeg.We bezochten onderweg de historische stad Sukothai, de eerste hoofdstad van Thailand.We hebben door deze stad gefietst.aarna verder richting Chiang Mai, maar van deze rit hebben we niet veel meegekregen daar we beiden wat geslapen hebben in de bus.Rond 17.30 uur waren we bij het hotel.´sAvonds hadden we een diner met Thaise dans.Om 21.00 uur terug in hotel, waar we meteen zijn gaan slapen.

Zondag 11 april.

Vandaaqg vertrokken we om 7 uur naaqr de olifanten. Lekker vroeg,is het nog niet zo warm en niet zo druk.Na aankomst gingen we meteen een rit maken op de oilfant. Deze rit duurde ruim 1 uur, daarna hadden we een rit op een ossenkar.Dat was best hilarisch.Daarna hadden we een voorstelling van de olifanten.Ongelooflijk wat ze die dieren allemaal geleerd hebben. Daarna hadden we een raft op een bamboevlot. De rivier lag bijna helemaal droog, daardoor kwam ons vlot telkens vast te zitten. Heerl de groep heeft zeker 20 min. op ons staan te wachten.Aansluiitend hadden we een lunch opeen orchideenfarm, waarna we weer terug naar het hotel gingen. ´sAvonds hebben we de avondmarkt bezocht. Gezellig koopjes gedaan.

Maandag 12 april

Vandaag een vrije dag.Er stond niets op het programma.Na het ontbijt zijn we met nog een stel naar het oude centrum gewandeld.Het is hier nu Sokraan, Thais nieuwjaar, en dan is het de gewoonte dat iedereen nat gegooit word. Met emmers, tuinslang, waterpistolen.We hebben er zelf ook maar een aangeschaft,konden we ons verdedigen. Overal stonden tonnen met water, waar je de pistolen kon vullen. Worden we weer een beetje kinds. We hadden alles alin plastic zakjes verpakt.We hadden zo rondgedoold, dat we helemaal aan de andere kant van de stad zaten, dus hebben we een taxi genomen terug naar het hotel.Na een frisswe duik in het zwembad hebben we een Thaise footmassage laten doen. Heerrlijk ontspannend!!!´s Avonds heerlijk gegeten en nog wat over de markt gelopen.

Dinsdag 13 april

Vandaag weer een rustige dag. Nu even de tijd om het dagboek bij te werken.We vertrekken vanmiddag on 15.00 uur uit het hotel richting station, alwaar de trein om 16.30 vertrekt richting Bangkok.Aankomst morgenvroeg om 7.30 uur.Van dasaruit gaan we verder naar Patthaya voor de heerlijke stranddagen. Van de onlusten in Thailand krijgen wij gelukkig niets mee. Als er reden voor is stappen we eerder uit de trein.Wij maken ons geen zorgen, dus jullie moeten dat dus ook vooral niet doen.

Dit was dan weer het reisverslag van de afgelopen dagen.We proberen nog een keer terug te komen vanuit Patthaya.

Heel veel liefs vanuit het warme Thailand.

Groetjes
Marian en Peter

• 13 April 2010 - 09:47

Henny Morano:

Hallo peter en marian
    wat vervelend van timo hoe oud was hij? jammer dat het bij helma moest gebeuren, maarja zo is het leven, geniet nog maar van je vacantie en tot volgende week, groetjes henny en alfonso.

• 13 April 2010 - 18:26

Corrie En Jan:

Groet voor Timo,hij heeft veel troost gegeven.Raften op een rivier die bijna droog ligt,..lijkt me leuk.Die insecten heb ben jullie toch zeker wel geproefd.Waren die orchideen ook gefrituurd? Voor zo'n thaise voetmassage wil Jan ook wel mee.Wat een prachtige reis zeg.En nu op voor die heerlijke stranddagen.Geniet ervan groetjes Corrie en Jan.