dag 6 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Marian & Peter Jansen - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian & Peter

03 April 2010 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo lieve allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke reacties.
We gaan nu eerst verder met het verslag van de laatste dag in Bangkok en de twee dagen in Kanchaburi.
Op donderdag 1 april was het al vroeg dag, daar we al om 8.00uur zouden vertrekken.Vanochtend stond het fietsen in Bangkok op het programma.De fietstocht was ten zuiden van de rivier 'de Chao Praya'.
Dit gebied heet Bangkra Chao. Zodra we bij het hotel wegreden stonden we al vast in het verkeer.Na 1 1/2 uur in de bus gingen we in een bootje de rivier over en daar stonden de fietsen klaar.Het was een schitterende fietstocht, maar wel warm, bijna 40gr. Na de fietstocht kregen we een heerlijke Thaise lunch aangeboden.Wat een rust overkwam je daar ten opzichte van het drukke Bangkok.Na de lunch met het bootje terug naar de bus, die ons weer naar het hotel terugbracht. De middag waren we vrij en hebben we lekker geluierd bij het zwembad.'sAvonds om 18.00 uur gingen we naar de Niramit-diner show. Nou, het diner stelde niet zoveel voor, maar de show de te meer, Prachtig decor en entourage.
Om 22.00 uur terug bij het hotel, alwaar we de koffers gereed moesten maken, want morgen gaan we Bangkok verlaten.

Vrijdag 1 april

Vandaag hadden we al om 5.30 wake-up call, daar we om 7.00 uur zouden vertrekken.We vertrokken dan ook stipt op tijd.We maakten als eerst een stop bij Tarot-market= treinmarkt.Je geloofd je ogen niet hoe het daar gaat. Loop je over eenspoorlijn met aan weerszijden allemaal kraampjes met koopwaar. Opeens komt de trein. Alles wordt ingeklapt, Toeristen tussen de kramen getrokken,en daar passeert de trein.Zodra de trein voorbij is, wordt alles weer terug geplaatst en gaat de verkoop weer gewoon verder.
Daarna gaan we verder naar de drijvende markt ofwel floating market. Hier word al het waar op het water aangeboden. We gingen met een snelle boot naar deze markt, lekker verfrissend!!!!
Na het bezoek aan deze markt gingen we verder naar de River Kwai.Ook hier was het wederom erg warm.Met een Speedlongtailboot legden we het laatse stuk af.Terwijl we over de Bridge liepen kwam de trein. Machtig!!!
Hierna naar de erebegraafplaats, waas ook veel Nederlanders begraven liggen, die in de oorlog aan die brug hebben meegebouwd.
Rond 16.15 uur waren we bij het hotel, waar we een frisse duik dachten te nemen, Maar het zwembadwater was allebehalve verfrissend. Het was gewoon lauw.
'sAvonds heerlijk gegeten en daarna lekker slapen na een lange dag.

Zaterdag 2 april

Vandaag stond er een optionele excursie op het programma.
We vertrokken om 8.00uur en de eerst stop was bij de Hell firepass.Eerst bezochten we het museum wat erg indrukwekkend was, met films en beelden wat er hier allemaal gebeurd was in die hitte!!!We zijn de pass ingeweest en de tocht naar beneden was een makkie, maar daarna terug naar boven en dat in die hitte, het viel niet mee.Toen we boven kwamen waren we kletsnat. Fijn dat we een busboy hebben want die stond al klaar bij de bus mer verfrissingsdoekjes.Van hieruit reden we naar een waterval,het water was heerlijk verfrissend.
Na de lunch gingen we een treinrit maken over het beruchte dodenspoor.Ook nu moesten we bijna 1 1/2 uur wachten op de trein, maar het was de moeite waard.Vanmiddag en vanavond waren vrij te besteden.

Jullie zijn allen weer een beetje bij wat wij hier allemaal meemaken en ik probeer weer snel terug te komen en verder te gaan met het verhaal.De komende dagen zijn veelal reisdagen.

Liever mensen, allemaal vast fijne paasdagen!!!!!

Veel liefs vanuit Thailand

Groetjes,
Marian en Peter

• 03 April 2010 - 15:50

Richard:

Hoi vakantie gangers.
    Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Aan de uitgebreide verslagen krijg ik bijna zin om jullie achterna te reizen.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Pasen voor de deur en ik ben helaas ziek (je weet het: het is vakantie en Richard is ziek).
    Geniet er verder van en op naar het volgende reisverslag.

Gr. Richard

• 03 April 2010 - 17:28

Marja:

Hallo Marian en Peter,
    Je ziet wel dat ik niets te veel gezegd heb he ?Het is allemaal de moeite waard toch ? Alleen de warmte al !!!!
    Groeten vanuit een koel Nederland (10 graden )
    Marja

• 03 April 2010 - 17:54

Corrie En Jan:

Wij zien het al helemaal zitten als die trein langs die markt komt...lachen.Volgende keer gaan we mee lijkt me heerlijk 40 graden.Maar dan alleen op boottochten en watervallen.Gr.Corrie en jan.

• 03 April 2010 - 20:18

Henny:

Hoi marian en peter
    ik heb aan mieke gevraagd of ze mij jou mails wil doorsturen want op de een of andere manier gaat het niet goed ,de eerste 2 wel maar daarna kwamen ze binnen en verdwenen al voor ik ze aan kon klikken, als je nog zo'n goedkope herenhorloge ziet zo'n mooie breng er dan a.u.b. een mee? nog veel plezier. groetjes Henny en Alfonso.

• 04 April 2010 - 08:11

Petra:

hallo peter en marian
    fijne paasdagen namens ons met timo gaat het goed hij zegt woef woef woef vertaling fijne paasdagen baasjes
    groetjes petra en helma en timo
    p.s de voetbaluitslagen komen morgen

• 04 April 2010 - 08:17

Petra:

hallo peter en marian
    fijne paasdagen namens ons met timo gaat het goed hij zegt woef woef
    vertaling fijne paasdagen
    groetjes petra helma en timo p.s de voetbaluitslagen komen morgen

• 04 April 2010 - 10:35

Marianne En Wim:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hier is het koud en nat, dus geniet er maar van.
    Groetjes,
    Wim en Marianne.